וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים להתנתקות: 8 מיליארד שקל הושקעו עד כה בשיקום המפונים - 99% קיבלו את הפיצויים המגיעים להם

עמירם כהן

22.7.2008 / 19:47

מנתונים שמסרה מינהלת סל"ע עולה כי הפיצוי הממוצע למשפחת חקלאים מגוש קטיף מסתכם בכ-5 מיליון שקל

הסכום כולל גם את עלויות משרד הביטחון, השקעה בתשתיות ובמה שהוגדר על ידי מנהלת סל"ע "סיוע חברתי" שנועד לאפשר למפונים לשמר את המסגרות הקהילתיות להן הם הורגלו.

עוד נמסר כי אם ימומשו ההבנות שהושגו בין מנהלת סל"ע לחברי הכנסת שיזמו תוספת פיצויים למפוני גוש קטיף וצפון השומרון - יגדל הפיצוי הכולל ב-640 מיליון שקל נוספים.



עוד עולה מהנתונים כי הפיצוי הממוצע למשפחת חקלאים שפונו מגוש קטיף מסתכם בכ-5 מיליון שקל. אם תאשר הכנסת את התיקון לחוק הפיצויים שיזם ח"כ אלקין (קדימה) שאושר כבר בקריאה טרומית ובוועדת הכספים - יגדל הפיצוי לחקלאי הגוש ל-8 מיליון שקל למשפחה (בממוצע) והפיצוי לכלל מפוני ישובי גוש קטיף וצפון השומרון יגדל בעוד 1.1 מיליון שקל. בשלב זה הסכים ח"כ אלקין לדחות את הגשת התיקון לחוק למושב הבא של הכנסת.



עוד עולה מהנתונים שמסרה שמעון, כי 99% מהמפונים כבר קיבלו את כל הפיצוי המגיע להם בגין הבית והרכוש שהשאירו אחריהם וכי ניתנו להם כל הכלים והתשתיות לבניית בתיהם מחדש. עוד נמסר כי כלקח שנלמד מפינוי יישובי סיני וממחקרים שנערכו בקרב מפוני ימית, איפשרה הממשלה למפונים המעוניינים בכך לבצע "העתקה קהילתית" באמצעות הקמת יישובים חדשים, או הצטרפות ליישובים קיימים. על פי מודל ההעתקה שנקבע בחוק הפינוי, כל קבוצה המונה 20 משפחות לפחות, זכאית להקים יישוב חדש או שכונה נפרדת ביישוב קיים. נמסר כי 55% מהמפונים פנו למסלול של העתקה קהילתית ו-17% לבנייה עצמאית. 28% עדיין לא בחרו במסלול ולא החלו בהקמת בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully