וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופסק שלילת הזכאות לגמלה מהורה יחיד הלומד לימודים גבוהים

צבי זרחיה

22.7.2008 / 20:16

החוק מתקן את העוול הקיים כיום, לפיו אם הורה יחיד מבקש ללמוד, נשללת ממנו הגמלה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית חוק להפסקת שלילת הגמלה מהורה יחיד הלומד במוסד להשכלה גבוהה . החוק הוגש על ידי הח"כים גדעון סער (ליכוד), ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) וח"כ אורית נוקד (עבודה).



החוק מתקן את העוול הקיים כיום, לפיו אם הורה יחיד מבקש ללמוד, באופן מלא או חלקי במוסד להשכלה גבוהה, נשללת ממנו באופן אוטומטי הזכאות לגמלה מכוח החוק. שלילת הגמלה חלה גם על הורה יחיד אשר שכר הלימוד שלו במוסד הלימודים ממומן באמצעות מלגה או מקורות מימון אחרים.



הוראות אלה מונעות מהורים יחידים את האפשרות לרכוש השכלה ומקצוע ולשפר בעתיד את אפשרויות התעסוקה ואת רמת ההכנסה על מנת שלא להיזקק לקצבה מהמדינה במסגרת חוק הבטחת הכנסה. לפני ההצבעה הודיעה הקואליציה על שינוי בעמדתה ועל תמיכה בחוק, בניגוד לעמדת האוצר והממשלה, ומליאת הכנסת הצביעה פה אחד בעד החוק.



סער אמר ש"הצעת החוק היא בשורה למשפחות החד-הוריות - הן אימהות חד-הוריות והן אבות חד-הוריים. התיקון לחוק נועד לפתור את המלכוד בו מצויות אימהות חד-הוריות רבות, כאשר החוק הוא המונע מהן להתפתח ולרכוש השכלה, דבר הפוגע בהמשך ביכולתן להשתכר בשוק העבודה ולפרוץ את מעגל העוני".



ח"כ נוקד הסבירה כי "המצב כפי שהוא היום אבסורדי לחלוטין: המדינה מאיימת על משפחות חד-הוריות, שתיקח מהן את הקצבה אם יצאו ללמוד ובכך משאירה אותן תלויות לנצח בקצבאות. הצעת החוק תאפשר למשפחות החד-הוריות לרכוש מקצוע ולצאת ממעגל העוני. בכך, תסייע לא רק להן אלא למדינה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully