וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת השנה הודיעו 42 חברות בארה"ב על שמיטת חובות - לעומת 16 בכל שנת 2007

נמרוד הלפרן

22.7.2008 / 22:21

מומחה פשיטות הרגל אדוארד אלטמן: GM ופורד "עלולות לפשוט רגל בתוך 5 שנים"



מספר החברות בארה"ב שהודיעו על שמיטת חובות מתחילת השנה גבוה כמעט פי 3 ממספרן בשנת 2007 כולה, לפי נתוני חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P). מתחילת השנה ועד לשבוע שעבר, הודיעו 42 חברות על שמיטת חובות בסך 33.6 מיליארד דולר, לעומת 16 חברות שהודיעו על שמיטת חובות בשנה שעברה, ו-22 חברות שעשו זאת בשנת 2006.



"חברות נתונות ללחץ נוכח ההאטה בצמיחת הכלכלה והתפתחות תנאי מיתון", אמרה ראש מחלקת מחקר אג"ח של סטנדרד אנד פור'ס, דיאן ווצה. "אנו עדים לכך שהבנקים מקשיחים את תנאי האשראי, ומשמעות הדבר היא כי קשה יותר, אם לא בלתי אפשרי, עבור חברות שזקוקות לכך בדחיפות, לקבל אשראי או לגייס הון", הוסיפה.



בין החברות שהודיעו על שמיטת חובות השנה נכללות מפעילת בתי ההימורים טרופיקנה אנטרטיינמנט ו-ResCap - חטיבת המשכנתאות של GMAC שבשליטת קרן סרברוס, מבעלי בנק לאומי. המגזרים הבולטים במונחי שמיטת חובות היו מדיה ובידור מוצרי צריכה, קמעונאות ומסעדנות.



שיעור שמיטת חובות בגין אג"ח קונצרניות ברמת סיכון גבוהה יחסית - דירוג אשראי של BB- ומטה - עלה בחודש יוני ל-1.92%, עלייה חודשית שישית ברציפות. זאת, לעומת שיעור שמיטת חובות של 0.97% - שפל של 25 שנים - שנרשם בשנה שעברה. שיעור שמיטת החוב בקרב חברות בדרגת השקעה עמד על 0.13% במהלך 12 החודשים האחרונים.



פרופ' אדוארד אלטמן מאוניברסיטת ניו יורק, המתמחה במימון ובפשיטות רגל, העריך היום כי קיים סיכוי של 46% שיצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, ו, יפשטו רגל בתוך חמש שנים. בראיון לתחנת הטלוויזיה של בלומברג, אמר אלטמן כי המודל שפיתח מצביע על כך ששתי החברות "נמצאות על סף פשיטת רגל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully