וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד כ-2.5% אל מתחת ל-128 דולר לחבית בעקבות התחזקות הדולר בעולם

נמרוד הלפרן

22.7.2008 / 22:33

מחיר הנפט נפל ב-13% מהשיא שרשם החודש; הסופה הטרופית "דולי" לא צפויה לפגוע במתקנים במפרץ מקסיקו



מחיר הנפט הגולמי ירד ביותר מ-2% בניו יורק, אל מתחת לרמה של 128 דולר לחבית, בעקבות התחזקות הדולר ועל רקע הערכות כי הסופה הטרופית דולי לא צפויה לפגוע במתקני קידוח נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 127.95 דולר לחבית, נפילה של 3.09 דולר או 2.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר נפל מחיר הנפט לרמה של 125.63 דולר לחבית. החוזים למסירה בספטמבר, אשר הופכים לחוזים הקובעים החל ממחר, נסגרו במחיר של 128.42 דולר לחבית, נפילה של 3.4 דולרים או 2.6%. מחיר הנפט נמוך כעת בכ-19 דולר או 13% משיא של יותר מ-147 דולר לחבית שרשם מוקדם יותר החודש.



מחיר הנפט רשם אתמול עליה, לראשונה זה שבוע, על רקע הערכות כי הסופה הטרופית "דולי" עלולה לפגוע במתקני נפט במפרץ מקסיקו, האחראים על כרבע מתפוקת הנפט של ארה"ב. המרכז הלאומי לסופות הוריקן בארה"ב העריך היום כי הסופה עתידה להגיע לחופי ארה"ב מחר, סמוך לגבול בין מדינת טקסס למקסיקו - דרומית לשדות הנפט הגדולים של האזור.



מחיר הנפט נפל בשבוע שעבר ב-11% - הנפילה השבועית החדה ביותר זה למעלה משלוש שנים - על רקע ציפיות להאטה בצמיחת הכלכלה העולמית וירידה בביקוש לדלק בארה"ב.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו בניו יורק במחיר של 948.5 דולר לאונקייה, ירידה של 1.6%.



הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם, לאחר שבכיר בבנק הפדרלי אמר כי התגברות האינפלציה בארה"ב עלולה לאלץ את הבנק המרכזי להעלות את הריבית עוד לפני ששוקי העבודה והפיננסים יתאוששו.



"אנחנו צריכים לשנות כיוון - והעיתוי המדויק של כך תלוי בהתפתחויות הכלכליות, אולם אני צופה כי היפוך המגמה יצטרך להתחיל במוקדם ולא במאוחר", אמר נשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully