וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

23.7.2008 / 0:10

ירידת הנפט שלחה את וול סטריט לעליות: נאסד"ק הוסיף 1.1%; אורבוטק זינקה ב-9.3%, מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.2%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע ירידת מחיר הנפט. העליות נרשמות למרות פתיחה שלילית, בעקבות הפסדי ענק של וואקוביה, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, ושל יצרנית השבבים סנדיסק - שיחד עם דו"חות מאכזבים של חברות ובראשן אמריקן אקספרס ואפל.

נאסד"ק התחזק ב-1.1% לרמה של 2,303 נקודות, מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.2% לרמה של 11,602 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1.3 לרמה של 1,276 נקודות.

מחיר הנפט הגולמי ירד ביותר מ-2% בניו יורק, אל מתחת לרמה של 128 דולר לחבית, בעקבות התחזקות הדולר ועל רקע הערכות כי הסופה הטרופית דולי לא צפויה לפגוע במתקני קידוח נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו.

האג"ח של ממשלת ארה"ב נחלשו היום לאחר שבכיר בבנק הפדרלי אמר כי העלייה באינפלציה עלולה לאלץ את הבנק המרכזי להעלות את הריבית עוד לפני ששווקי העבודה והפיננסים יתאוששו. למרות החולשה במניות, על רקע הפסד גדול מהצפוי של בנק ואקוביה ותחזית מאכזבת של אפל, נרשמות ירידות בשערי אג"ח, והתשואות עליהן עולות. התשואה על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים עולה ב-0.03% לרמה של 4.097%.

משבר המשכנתאות ממשיך לתת את אותותיו. בוחנים מהבנק הפדרלי והחשב הכללי של משרד האוצר בארה"ב (OCC) - המפקח על הבנקים הלאומיים מטעם המשרד - החלו לבדוק את ספרי החשבונות של ענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRA). זאת, לאחר שהפסדי הענק שרשמו בעקבות משבר האשראי עוררו חששות בנוגע למצב הנזילות שלהן.

ענקית כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס (סימול AXP) נחלשה ב-7.1%, על רקע ירידה של 38% ברווחיה ברבעון. מקורה של הירידה בהפרשות שביצעה החברה כדי לכסות על חדלות פירעון של לקוחותיה ובשל ירידה ברמת השימוש בכרטיסי אשראי אצל לקוחותיה. רווחי החברה הסתכמו ב-653 מיליון דולר או 56 סנט למניה, לעומת רווח של 1.057 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007.

למרות שדיווחה על זינוק של 31% ברווחיה ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה, מעל לתחזיות האנליסטים, ירדה מנייתה של ענקית המחשבים אפל בכ-8%, לאחר שמסרה תחזית נמוכה מהערכות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2008. מקורו של הגידול בהכנסות במכירות חזקות של מחשבי מקינטוש ונגני אייפוד.

בנק ואקוביה (סימול WB), הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, נסחר על רקע הפסד של 8.7 מיליארד דולר. מוקדם יותר הודיע הבנק כי ייצא הבנק מתחום המשכנתאות הסיטוניות החל ב-25 ביולי. לפי הודעת הבנק, בסוף החודש יפסיק וואקוביה להציע משכנתאות באמצעות מתווכים. בכך יצטרף הבנק לחברות הלוואה אחרות אשר יצאו מעסקי המשכנתאות בסיטונות, שנחשבים בעלי סיכון. בנק אוף אמריקה יצא מעסקי משכנתאות הסיטונות לפני מספר חודשים. מניית הבנק קפצה ב-27.4 לאחר שהנהלת הבנק פרסה את תוכניתה להוציא את הבנק מתסבוכת האשראי.

מנייתה של יצרנית שבבי הזיכרון סנדיסק (סימול SNDK) קרסה ב-24% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד רבעוני של 67.9 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 28.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-1% ל-816 מיליון דולר.

מניית צ’ק פוינט, יצרנית התוכנות לאבטחת המחשבים התחזקה על רקע פרסום דו"חותיה של החברה לרבעון השני של 2008. החברה דיווחה על הכנסות של 199.6 מיליון דולר ברבעון, לעומת 176.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 13%. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 79.2 מיליון דולר או 36 סנט למניה, בהשוואה ל-69.5 מיליון ברבעון המקביל.

מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, ספקית פתרונות התקשורת בקצבים גבוהים לרשתות אלחוטיות, נחלשה לאחר שאמש זינקה בכ-14% בעקבות פרסום דו"חותיה במסגרתם דיווחה על עלייה של 47.9% בהכנסות החברה.

רכישת באר על ידי טבע המשיכה לרכז עניין. על פי הערכות, תבצע החברה מחיקה חד פעמית בהיקף של מיליארד דולר עם השלמת הרכישה של חברת באר בגין מחקר ותהליך. כך העריך גרג גילברט, אנליסט בבנק ההשקעות מריל לינץ'. לדבריו, ההפרשה נעשית על פי תקינה חשבונאית אמריקאית שהתוקף שלה הוא עד סוף 2008.

במקביל הודיעה טבע על השקת גירסה גנרית לתרופה Lamictal של חברת גלקסוסמית'קליין בטבליות בחוזקים של 150,100,25 ו-200 מיליגרם.מכירות התרופה שמיועדת לטיפול בהתקפים בחולי מחלת הנפילה ולטיפול בתסמינים של מחלת Lennox Gastaut וכן לטיפול במאניה דפרסיה, בארה"ב הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו במארס 2008.

פוינטר טלוקיישן, באמצעות החברה הבת שגריר, הודיעה היום כי תספק שירותי דרך ברומניה בהיקף של 2 מיליון יורו למשך שנתיים.

בין המניות הישראליות שבלטו במסחר בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית התרופות הגנריות טבע, את מניית יצרנית מרכזי השליטה וציוד הצילום נייס, את מניית יצרנית השבבים טאואר, את מניית יצרנית התוכנות לבנקים פאנדטק שנחלשה לאחר שבית ההשקעות אופנהיימר הוריד את דירוגה, את יצרנית מתגי התקשורת וראז ואת מניית יצרנית שבבי התקשורתמטלינק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully