וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע הנאמן של רוז'ינסקי: 30% מהנוסטרו של מגדל שוקי הון מושקעים בדלק נדל"ן

אתי אפללו

23.7.2008 / 7:24

מגדל שוקי הון רכשה אג"ח של החברה ב-120 מיליון שקל מאז מארס והפסידה על ההשקעה 5 מיליון שקל על הנייר



>> באחרונה פנה הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, לגופים המוסדיים וביקש מהם להגיש לו דו"ח על השקעותיהן בנוסטרו. לכאורה, כשלא מדובר בנכסי עמיתים כל חברה יכולה להשקיע את כספיה לפי ראות עיניה, אך ענתבי שחושש ליציבות חברות הביטוח רוצה לוודא שיש פיזור נאות גם להשקעת כספי הנוסטרו.



ענתבי היה עשוי למצוא סיבה רצינית לחשש, שאולי קיימת בחשיפה של מגדל שוקי הון לחברת דלק נדל"ן. בשתי הנפקות אג"ח סדרה 25 של דלק נדל"ן רכשה מגדל שוקי הון לתיק הנוסטרו שלה אג"ח בסכום של 120 מיליון שקל. על פי דיווחיה של דלק נדל"ן לבורסה היא הזמינה ורכשה 100 מיליון שקל בתחילת מארס ועוד 20 מיליון שקל בסוף יוני בהקצאה פרטית. ממארס ועד היום איבדה האג"ח 3.6%, ומתחילת החודש ועד היום איבדה האג"ח 4.5%. לפיכך, על הנייר עד כה הפסידה מגדל שוקי הון 5 מיליון שקל על השקעתה.



במגדל שוקי הון מסרבים לציין מהו ההיקף המדויק של תיק הנוסטרו שלה. עם זאת, לחברה יש הון עצמי של 470 מיליון שקל, כך שניתן להעריך כי 30% מהנוסטרו המשוער של מגדל שוקי הון מושקעים בדלק נדל"ן. במונחים של פיזור השקעות, מדובר בחשיפה גבוהה מאוד לגוף אחד ולסדרת אג"ח אחת. בנוסף, החשיפה של כספי העמיתים בקופות ובקרנות של מגדל שוקי הון לאג"ח של דלק נדל"ן היא 101 מיליון שקל.



על אף שבמגדל שוקי הון, בניהולו של דן ללוז, מאמינים מאוד בדלק נדל"ן ומוכנים לספק למנכ"ל איליק רוז'נסקי מימון בתקופה זו, כשמחנק האשראי מתחיל להיות יותר ויותר מוחשי, מסתבר כי בשוק יותר חשדניים כלפי דלק נדל"ן. חשד זה מתבטא בירידות באג"ח ובירידות חדות במניית החברה.



הנכס המשמעותי בתיק הנכסים של דלק נדל"ן הוא השקעתה בחברה הבת (85%) DGRE, שמחזיקה בנדל"ן מניב בבריטניה. מניית דלק נדל"ן איבדה 70% משוויה בשנה האחרונה, לעומת ירידה של 50% במניית קבוצת דלק בתקופה זו. החשיפה של קבוצת הביטוח מגדל כולה לדלק נדל"ן גבוהה כמובן מהחשיפה של הנוסטרו. כך, למשל, החברה האם מגדל ביטוח חשופה לאג"ח של דלק נדל"ן ב-21 מיליון שקל בנוסטרו ומכספי העמיתים בביטוחי המנהלים ובקרן מקפת. בנוסף, מגדל שותפה (20%) בחברה הבת של דלק נדל"ן, דלק נדל"ן נכסים מניבים.



מגדל שוקי הון מסרה בתגובה: "מגדל שוקי הון מנהל 20.5 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, קרנות השתלמות ובקופות גמל. לכן, הפניית 101.4 מיליון שקל להשקעה בדלק נדל"ן, שהיא חברה במדד ת"א 100, נראית לנו ברורה מאליה. השקעתנו בדלק נדל"ן אינה עולה על 0.5% מהנכסים המנוהלים. איננו נוהגים לדווח על ההשקעות שלנו בנוסטרו, אך מגדל שוקי הון הוא אחד מבתי ההשקעות הגדולים והיציבים במשק הישראלי. אנחנו נהנים מגב פיננסי איתן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully