וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח לאור עליות השערים בניו יורק וירידת מחיר הנפט

יובל מעוז

23.7.2008 / 7:41

מניות חברות האשלג המתחרות בכי"ל - פוטאש ואגריום - ירדו אמש בניו יורק ב-3%



המסחר בתל אביב ייפתח היום לאחר שאמש הסתיים המסחר בניו יורק בעליות שערים של יותר מ-1% במדדים המובילים, עקב ירידת מחיר הנפט. אתמול הסתיים המסחר בתל אביב בירידות שערים כש איבד 0.5% ל-1,022 נקודות, מדד ירד ב-0.6% ל-933 נקודות. ירד ב-0.4%.



המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע ירידת מחיר הנפט. התחזק ב-1.1%, מדד הוסיף 1.2% ומדד עלה ב-1.3%.



מחיר הנפט הגולמי ירד ביותר מ-2% בניו יורק, אל מתחת לרמה של 128 דולר לחבית, בעקבות התחזקות הדולר' ועל רקע הערכות כי הסופה הטרופית דולי לא צפויה לפגוע במתקני קידוח נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו.



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יודיע בשבוע הבא על החלטתו לגבי גובה הריבית במשק בשבוע הבא. בבית ההשקעות פריזמה פירסמו אתמול סקירה מקרו כלכלית, בה הם צופים כי הנגיד יותיר את הריבית על כנה בהחלטתו הקרובה.



הכנסת ממשיכה את מאבקה בעמלות הבנקים, כאשר אתמול אישרה ועדת הכלכלה העלאה לקריאה ראשונה של הצעת חוק לרפורמה חדשה בסל העמלות הבנקאיות. לפי ההצעה, לקוח פרטי ועסקים קטנים שיבצעו 4 פעולות ראשונות בחודש לא יחויבו בתשלום עמלה. תשלום העמלות ייגבה החל מהעמלה החמישית בחודש.



מתקשה להשלים את עסקת המכירה של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט לקרן הגידור אוץ' זיף. המגעים בין הצדדים נמצאים על סף פיצוץ, כשהצדדים אינם מצליחים להגיע להסכמה לגבי המחיר. בבנק רוצים למכור 30%-20% מהחברה לפי שווי של 3.6-3.2 מיליארד שקל.



השיקה אמש גירסה גנרית לתרופה Lamictal של חברת גלקסוסמית'קליין בטבליות בחוזקים של 150,100,25 ו-200 מיליגרם. המכירות בארה"ב של התרופה - שמיועדת לטיפול בהתקפים בחולי מחלת הנפילה ולטיפול בתסמינים של מחלת Lennox Gastaut וכן לטיפול במאניה דפרסיה - הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו במארס 2008. אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע, אמר בכנס משקיעים בניו יורק כי החברה צופה שמכירותיה ב-2008 יגיעו ל-13.7 מיליארד דולר - גידול של 15% ביחס למכירות בנפרד של טבע ושל חברת באר, אותה היא רוכשת, ב-2007. להערכת טבע, תזרים המזומנים של החברה הממוזגת יגיע ל-3 מיליארד דולר ב-2009 ול-5 מיליארד דולר ב-2012.







גופים פיננסים רבים פירסמו בימים האחרונים המלצות על מניית בעקבות הירידות במגזר בתמיכת הירידה במחירי הסחורות והמזון. מחירי היעד שפורסמו נעו בטווח של 110-95 שקל למניה, כאשר היום תפתח המניה את יום המסחר במחיר של 64.7 שקלים. אמש ירדה מניית מתחרתה של כי"ל, פוטאש, ב-3% בוול סטריט, בדומה למניית אגריום.



המיליארדר לן בלווטניק עשוי לרכוש את העיתון מעריב לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר. בלווטניק - בעל השליטה בתאגיד האמריקני הפרטי אקסס אינדסטריז - מעוניין לרכוש את העיתון מידי משפחת נמרודי ואיש העסקים ולדימיר גוסינסקי (המחזיק בכ-27% ממניות העיתון), ולהרחיב את אחזקותיו בשוק התקשורת בישראל.



בעלת השליטה ב, שרי אריסון, רוצה למחוק את החברה מהבורסה, לאחר שהחברה שבבעלותה, אריסון השקעות, פירסמה הצעת רכש למניות שבידי הציבור המסתכמות ב-17.8%. החברה מציעה לבעלי המניות מחיר של 15.5 שקל - פרמיה של כ-8% על מחיר השוק. היקף הרכישה אם כל בעלי המניות ייענו להצעת הרכש יעמוד על כ-110 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully