וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה למכירת נתח מישראכרט של בנק הפועלים לקרן אוץ' זיף - על סף פיצוץ

שרון שפורר

23.7.2008 / 8:29

בבנק הפועלים רוצים למכור 20%-30% מהחברה לפי שווי של 3.6-3.2 מיליארד שקל

מקורבים לבנק הפועלים אמרו לא אחת שהם מכוונים לשווי של 3.2-3.6 מיליארד שקל בביצוע העסקה למכירת 20%-30% מחברת כרטיסי האשראי הגדולה, אך ככל הנראה אוץ' זיף מסרבת לתג מחיר זה.



בבנק הפועלים, שהפסיד מיליארדי שקלים עם השלמת המכירה של תיק אג"ח מגובות המשכנתאות, מקווים ככל הנראה כי בעקבות מכירת התיק והקצאת מניות לקרן יורק הם יצליחו לעמוד בתוכנית המקורית, להשגת יעד הלימות הון של כ-11% בסוף 2008, ולכן הם מסרבים להתפשר על מחיר נמוך יותר.



עם זאת, בבנק עדיין לא מוותרים על התוכנית להקצות חלק ממניות ישראכרט כדי להזרים הון לבנק, והם פתחו במגעים עם משקיעים פוטנציאליים אחרים. בין המשקיעים ששמם עלה לכותרות אפשר למצוא את חברת הנדל"ן גזית-גלוב של חיים כצמן ודורי סגל ואת חברת ביטוח ישיר של משפחת שניידמן.



באחרונה, אחרי יותר משנה של תכנונים, התפוצצה סופית העסקה למכירת נתח מישראכרט לחברת הביטוח הפניקס, לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, סירבה לאפשר לחברת ביטוח גדולה ולבנק להחזיק יחד בחברה. עם זאת, ביטוח ישיר היא עדיין מועמדת לרכישת ישראכרט, שכן היא אינה ניצבת בשורה הראשונה של חברות הביטוח הישראליות מבחינת הגודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully