וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד חכם נרצח, משפט אסי אבוטבול נדחה - ומשפטם של נאשמי הע"ל הוקדם

עמית בן-ארויה

23.7.2008 / 8:39

לוח הזמנים של השופט המחוזי דוד רוזן התפנה לאחר רצח סניגורו של אבוטבול

ניכר כי בית המשפט מעוניין לקדם מהר ככל האפשר את המשפט. בהחלטה מתחילת השבוע דחס רוזן תשעה דיוני הוכחות, כולם בשעות אחר הצהרים, מיד לאחר פגרת בתי המשפט. הדיון הראשון יתקיים ביום הראשון שלאחר הפגרה, ב-1 בספטמבר. המשפט אמור להסתיים בתחילת נובמבר.



במקביל, מתנהל משפטם של ארבעה נאשמים בכירים יותר ובראשם שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, באולמה של אופיר-תום. אם המשפט של שלושת הנאשמים ינוהל עד הסוף, אז הירשזון יזומן כעד הגנה בתיק.



בדרך כלל, כאשר נאשמים אינם עצורים משפטם מקבל עדיפות נמוכה יחסית לנאשמים עצורים. המדיניות היא כזו משתי סיבות עיקריות: האחת, מעצר עד תום ההליכים הוא צעד מחמיר ויש לקצר את ההליך כמה שניתן. השנייה, לאחר תשעה חודשי משפט בהם הנאשם עצור, חובה על התביעה לפנות לבית המשפט העליון כדי לבקש את המשך מעצרו של הנאשם.



לפני כמה שנים התראיינה באורח נדיר סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, סביונה רוטלוי, והסבירה מדוע משפטו של השחקן חנן גולדבלט (שבאחרונה הורשע בעבירות מין) נדחה בשנה. לדבריה, אין מנוס מלעשות כן בשל אילוצי המערכת - משפטים דחופים של נאשמים הנתונים במעצר.



גרטי מיוצגת על ידי עורכי הדין אורי קינן ודב גלעד כהן, עובדיה כהן על ידי עו"ד גד זילברשלג ואילו דוד כהן על ידי עו"ד אהרון רוזה. קינן מסר בתגובה: "השופט רוזן ידוע כחרוץ ואני שמח כי הוא מקדם את ההליכים בתיק מהר ככל שניתן".



מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "השופט רוזן קבע דיוני הוכחות לאחר שהתפנו מועדים ביומנו. השופט יושב בהרכב סגנית הנשיאה ברכה אופיר בעניין אסי אבוטבול, ולאחר שהדיונים במשפט זה נדחו עקב הירצחו של הסניגור, עו"ד יורם חכם - התפנו מועדים. בית המשפט קובע תיקים לדיון בהתאם ליומן השופטים ברגע נתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully