וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החציון הכי טוב של ערוץ 10: היקפי הפרסום צמחו בכ-38%

שרון שפורר

23.7.2008 / 8:46

הרייטינג הגבוה של "הישרדות" ומשחקי היורו הביא את המפרסמות. שטראוס הובילה עם פרסומות ב-5.4 מיליון דולר

בחציון הראשון של 2008 זכה ערוץ 10 זכה לנתחי צפייה חסרי תקדים - בית היתר, בשל התוכנית "הישרדות" ושידורי משחקי היורו. בחציון קיבל הערוץ נתח רייטינג של 39% מתוך כלל הצפייה בערוצים המסחריים - הכוללים את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. בעקבות העלייה ברייטינג, הגדילו המפרסמות את היקפי הפרסום בערוץ.



על אף שבהיקפי רכישת המדיה של המפרסמות הגדולות לא נראו שינויים משמעותיים, ההיקפים הכספיים של הרכישות גדלו. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המהלך של עליית מחירי הפרסום, שהוביל לפני שנתיים מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן, וזכה לביקורת של חוסר צידוק בקרב חלק מהמפרסמות, לא מפריע לרובן הגדול להגדיל את נתחי הפרסום בערוץ.



גם הסלולריות הגדילו



את הגידול המשמעותי ביותר בנתח הפרסום בערוץ 10 מובילה רשת סופר פארם, שהובילה בחציון הראשון של 2008 גם את דירוג המותגים הבולטים ביותר בפרסום. הרשת פירסמה החציון בערוץ בהיקף של כ-2.1 מיליון דולר, לעומת הוצאה לפרסום בחציון הראשון של 2007 בהיקף של כ-545 אלף דולר בלבד.



קבוצת בנק לאומי, שהעלתה בחציון האחרון את היקף הפרסום הכולל ב-53%, מציגה גידול משמעותי בפרסום בערוץ 10. קבוצת לאומי הוציאה על פרסום בערוץ בחציון כ-2.8 מיליון דולר, לעומת כ-698 אלף דולר בחציון אשתקד.בנוסף, קבוצת שטראוס העלתה את היקף הפרסום בערוץ 10 בכ-1.7 מיליון דולר לכ-5.4 מיליון דולר - והיא המפרסמת הגדולה בערוץ.







הירידה בהיקף הפרסום בענף הסלולר בחציון האחרון - בשל הפרסום המוגבר ב-2007 בעקבות תוכנית הניידות - לא ניכרת בהיקפי הפרסום של שלוש המפרסמות הגדולות בערוץ 10. סלקום אמנם הורידה מעט את היקפי הפרסום בערוץ בהשוואה לחציון אשתקד, אך פלאפון ופרטנר הגדילו במאות אלפי דולרים.



המפרסמת הגדולה היחידה שמראה ירידה בהיקפי הפרסום בערוץ היא פרוקטר & גמבל, שהורידה את נתחי הפרסום החציון בערוץ מכ-3.5 מיליון דולר בחציון הראשון של 2007, לכ-1.8 מיליון דולר בלבד בחציון הראשון של 2008. על אף בתחילת 2008 שילבה החברה תוכן שיווקי באופן שוטף בתוכנית "הישרדות", התפתח במאי סכסוך בינה לערוץ על המחירים, שהביא לצמצום משמעותי של היקפי הפרסום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully