וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מפרסמת את הליך הבחירה לשירותי ברוקראז' של קופות הגמל - היקף הנכסים: 26 מיליארד שקל

חיים ביאור

23.7.2008 / 9:18

הצטרפו להליך: עובדי אל על, התעשייה האווירית וחברת החשמל



>> ההסתדרות תפרסם היום הליך בחירה לשירותי קנייה ומכירה של ניירות ערך (ברוקראז') לקופות גמל וקרנות השתלמות של העובדים. מספר הקופות והקרנות המשתתפות בהליך הבחירה עלה משמעותית בימים האחרונים, ומסתכם כעת ב-26. נכסיהם של גופים אלה נאמדים בסכום כולל של 26 מיליארד שקל.



כיום כל אחת מקופות הגמל וקרנות ההשתלמות מנהלת בעצמה את הקנייה והמכירה של ניירות הערך. מטרת ההליך היא לאגד את הקופות והקרנות בתחום זה, כדי להגדיל את כוח המיקוח שלהן מול הגופים המקצועיים המתמחים בקנייה ומכירה של ניירות ערך ובמתן שירותים אחרים בתחום הפיננסי - ובכך להביא לשיפור בתוצאות שישיגו.



יו"ר אגף הפנסיה, הביטוח ושוק ההון בהסתדרות, עמי כהן, אמר אתמול כי במסגרת זו יתקיים גם הליך בחירה למתן שירותי משמורת לניירות ערך ולמתן שירותים נלווים נוספים לקופות ולקרנות. לדבריו, ההיענות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להצטרפות להליך מבטאת את ההבנה בקרב מנהליהן ליתרונות שבחבירה המשותפת לצורך רכישת השירותים. זאת, בין היתר, בעקבות התוצאות המוצלחות של ההליך לניהול השקעות של הקופות שקיים אגף הפנסיה בסוף 2007.



עם הקופות שהצטרפו להליך הבחירה נמנות קופת התגמולים של עובדי אל על, קופת הגמל של עובדי התעשיה האווירית, קופות הגמל של ההנדסאים והטכנאים, המהנדסים, האקדמאים במדעי החברה והרוח, העובדים הסוציאליים ועובדי הדירוג האחיד בשירות המדינה, חברי הסתדרות האחיות ועובדי חברת החשמל.



את ההליך מרכזים מטעם ההסתדרות אבי עייש, אקטואר אגף הפנסיה, עורכות הדין חני חורש וגלית קדוש והיועצים הכלכליים רונן אידל ונסים כהן.



כלפני כשנה ערך אגף הפנסיה הליך של בחירה לניהול השקעות בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות. בהסתדרות אומרים שההליך הביא להפחתת עלויות הניהול של הקופות והקרנות. בהליך זה השתתפו קופות המנהלות יחד נכסים בסך 10 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully