וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה: ההיטלים החדשים על הנוסעים יחזירו את הענף לרווחיות ב-2009

סוכנויות הידיעות

23.7.2008 / 9:20

מניות המגזר עלו אמש בוול סטריט - בעקבות הירידה במחירי הנפט

"אנחנו נתגבר", אמר מנכ"ל יו.אס איירליינס, דאג פארקר, על הלחץ הבלתי פוסק בהתמודדות עם מחירי הנפט. "מה שנעשה עד כה יחזיר את התעשייה לרווחיות ב-2009".

בשבוע שעבר דיווחה חברת דלתא איירליינס על הפסדים של 1.04 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. AMR קורפ, חברת האם של אמריקן איירליינס, מסרה כי רשמה הפסדים של 1.45 מיליארד דולר באותה תקופה. קונטיננטל איירליינס הפסידה 3 מיליארד דולר.



להערכת גורמים בתעשייה, ההיטלים החדשים עשויים לעצור את הדימום. יו.אס איירווייס גרופ צפויה לגייס בין 400 ל-500 מיליון דולר בשנה - 100 מיליון דולר יותר מבשנה שעברה. מלבד ההיטל על מטען, החברה מחייבת בתשלום על בחירת מושבים במחלקת עסקים ומוכרת משקאות קלים. החברה הודיעה בעבר כי תחדול מהפעלת מערכת הקולנוע בטיסות פנימיות בארה"ב, כדי לחסוך בדלק.



ג'ט בלו מקווה לגייס 40 מיליון דולר מנוסעים שירכשו מושבים עם יותר מקום לרגליים. היטל של 15 דולר עבור מזוודה שנייה יכניס לחברה 20 מיליון דולר נוספים. עמלה על שינוי כרטיס, שהוכפלה ל-100 דולר ברבעון השני, תייצר לחברה 50 מיליון דולר ב-2008



"כל מה שעולה כסף לחברות, יעלה כסף לנוסעים", אמר מומחה ענף התעופה טרי טריפלר. לדבריו, הנוסעים צריכים להבין כי טיסה אינה מותרות יותר. "כשאנשים חושבים על מטוס, הם צריכים לדמיין אוטובוס גדול עם כנפיים. באוטובוס מסיעים אותך מנקודה א' ל-ב' ולא מנסים להנעים את זמנך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully