וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: שר האוצר האמריקאי מעניק רוח גבית משמעותית לדולר

TheMarker

23.7.2008 / 9:38

מבית ההשקעות נמסר כי גל של פקודות מכירה רבות על היורו נפתחו עם הירידה מתחת לרמה של 1.59 אל מול הדולר

כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.5785 אל מול היורו, סביב הרמות של 107.35 אל מול ה וסביב הרמות של 1.992 אל מול ה.



עלייה בביטחון מצידו של שר האוצר האמריקאי בנאומו בניו יורק מעניקה רוח גבית משמעותית לדולר, הוא חזר וטען כי דולר חזק זהו אינטרס לאומי מאוד חשוב. בתחילת החודש נגע הדולר ברמת שפל של כל הזמנים אל מול היורו 1.604 ומאז כניסתם של מימושים מחלישים את השטר האירופי לרמות בהן הוא נסחר כיום וניתן אף לצפות לרמות נמוכות בהרבה יותר. קו המדיניות הניצי אותו מציג פאולסון דחף את הדולר להתחזקות נוספת. כעת קיימים סיכויים של 47% להעלאת ריבית מהרמה של 2% ברבעון הקרוב.



האירועים שימשכו את מרבית תשומת הלב יגיע מכל רחבי העולם: בבריטניה יתפרסמו הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, הנימוקים להותרת הריבית על כנה עשויים להעניק רמזים של ממש לגבי מדיניות הריבית העתידית ולהשפיע על כיוונו של השטרלינג באופן משמעותי, "הנטייה של השטרלינג היא להיחלשות" הערכה זו מתקבלת מפי טריידרים כלכלנים רבים בסיטי של לונדון.



בקנדה יפורסם מדד המחירים לצרכן שעשוי להעמיק את לחץ המכירות על המטבע הקנדי. מניו זילנד נעקוב מקרוב אחר פרסום הריבית, זו אמנם עשויה להיוותר ללא שינוי ברמה של 8.25% אך נעקוב אחר הנימוקים להחלטה במטרה לקבל רמזים לגבי המדיניות העתידית והשפעתה על הדולר הניו זילנדי עשויה להיות קריטית.



דולר/שקל:



נמשך מסע היחלשותו של השקל אל מול הדולר. אתמול רשם השער היציג עליה של 1.109% לרמה של 3.465, המומנטום החיובי סביב השטר הירוק עדיין שריר וקיים, המתיחות המדינית לצד הנתונים הכלכליים החלשים אינם מוסיפים עדנה לשקל, לזאת יש להוסיף את התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית יש להניח כי הצמד דולר/שקל ינסה לבחון את הרמה של 3.5 בימים הבאים.
בשבוע הבא צפוי הבנק המרכזי להותיר את הריבית על כנה 3.75%, נוכח ההאטה הגלובלית אין לצפות להעלאת ריבית בחודשים הקרובים. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 3.46 אל מול השקל.



זהב:



המתכת הזהובה נופלת לרמות שפל של יותר משבוע על רקע צניחתם של מחירי האנרגיה וחזרתו של הדולר להתחזק, אלה יוצרים כאפקט מיידי מימושים על הזהב שמאבד את האטרקטיביות ככלי לגידור.
הזהב, הנפט ושאר מחירי הסחורות מתומחרים בדולרים ולכן לרוב נעים בתנועה מנוגדת לכיוונו של השטר הירוק, כזכור כשנסחר הדולר בשפל של כל הזמנים מחירי הזהב רשמו שיאים. בימים אלה הדולר מתייצב ועשוי להתחזק אל מול הדולר לכן יש להניח כי מחירי הזהב יחפשו רמות תמיכה נמוכות יותר.
כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 946 דולר לאונקיה.



נפט:



אתמול ירד הנפט לשפל של שישה שבועות כשהסופה הטרופית החטיאה את מפרץ הנפט במקסיקו והסירה דאגה מליבם של סוחרים רבים. הנפט רושם ירידה של כ-20 דולר מאז נגע במחיר שיא של כל הזמנים סביב 147.25 דולר לחבית ב 11 ליולי. "נעקוב מקרוב אחר תנועתו של הדולר בימים הבאים, המשך התחזקותו של אל מול היורו יחדש את לחץ של מכירות על הנפט", כך מוסר טריידר סחורות בכיר מלונדון.
כעת נסחר חוזה עתידי על הנפט סביב הרמות של 128.4 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully