וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול המתנות ממשיך: אברמוביץ' קנה לזוגתו מסעדה ברומא ב-5.5 מיליון דולר

רז סמולסקי

23.7.2008 / 9:40

למה קנה אברמוביץ' לזוגתו מסעדה במרכז רומא? ■ איך שיבש ביקורו של ברק אובמה בארץ את פעילות אוניברסיטת בר אילן? ■ מי הגיע לכנס שערך משרד רו"ח עליזה שרון בנושא פיקוח ובקרה? ■ אילו מהמעילות הגדולות בישראל הוצגו באותו כנס? ■ למה ביקש ח"כ

אברמוביץ’ קנה לזוגתו מסעדה ב-5.5 מיליון דולר



איש העסקים והמיליארדר, רומן אברמוביץ', רכש במרכז בירת רומא מסעדה שאותה העניק כמתנה לרעייתו לעתיד, דריה ז'וקובה - כך פורסם בתקשורת האיטלקית. על פי הפרסומים מדובר בקפה ג'וליאן. עלות רכישתו מוערכת ב-5.5 מיליון דולר.



המסעדה ממוקמת באזור ההיסטורי ברומא על יד הנהר טיבר. בקפה ג'וליאן 40 מקומות ומוגש בעיקר אוכל מסורתי רומאי. סועדים בו אורחים קבועים, בעיקר אח"מים, שמגיעים למקום על פי הזמנה מראש.



אברמוביץ' ובת זוגתו ביקרו באחרונה בקפה ג'וליאן, בעת טיול שערכו בעיר. עד עכשיו קיבלה ז'וקובה מבן זוגה אברמוביץ' לא מעט מתנות - בהן בית בעיירת הנופש האמריקאית אספן בעלות של כ-12 מיליון דולר, וילה בקולורדו ויצירות אמנות בשווי עשרות מיליוני דולרים. ביום הולדתה שחגגה לפני כחודש שילם אברמוביץ להופעת הזמרת הבריטית אמי ויינהאוס כ-2 מיליון דולר.



אובמה משבש פעילויות



ביקורו הלא שגרתי היום בישראל של ברק אובמה, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, מעורר התרגשות רבה בקרב מדינאים ופוליטיקאים. ואולם, לא כולם ייצאו נשכרים ממנו. הביקור, מתברר, שיבש את פעילותו של מרכז בגין סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן.



בגלל מעורבותו של שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דן קרצר, בארגון הביקור של אובמה, הוא נאלץ לבטל את הופעתו המתוכננת לפני חברי המרכז למחקרים אסטרטגיים, שנקבעה להתקיים שלשום. התנצלותו של קרצר והודעה על ביטול המפגש, תוך ציון מפורש של הסיבה, הועברה בכתב לחברי המרכז ולאורחים.



המעילות הגדולות



בשני בערב התקבצו ראשי המשק בבית פודארט בתל אביב לכנס שערך משרד רו"ח עליזה שרון בנושא ניהול סיכונים, פיקוח ובקרה בחברות. בין הנוכחים היו אליעזר פישמן, צדיק בינו ושלמה שמלצר. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הצהיר בהרצאתו כי "המשבר הפיננסי עדיין לא נגמר".



רו"ח עליזה שרון ציינה בהרצאה שלה כי 30% מהמעילות בחברות מבוצעות על ידי בעלי השליטה בחברה ו-30% מבוצעות על ידי עובדים בכירים. מהממצאים שהביאה שרון עולה שכאשר יש ניהול משותף, השותפים נוהגים לגנוב זה מזה. במצגת של שרון הופיעו המעילות וההונאות הגדולות שהתרחשו בשנים האחרונות בישראל - בין היתר הבנק למסחר, המעילה האחרונה בבנק לאומי, הכשלים בפריזמה ובדניה סיבוס ועוד. מי שנפקד מהמצגת היתה חברת הביטוח הראל שבוצעה בה מעילת ענק בגובה 120 מיליון שקל באפריל 2007. המעילה שבודאי מוכרת לשרון, מכיוון שהיתה מבקרת פנים בהראל בתקופה זו.



בין אנשי הביטוח והפיננסים הגיעו מחברת מקבוצת הראל נשיא הקבוצה גדעון המבורגר, יו"ר הראל פיננסים בן המבוגר, מנכ"ל הראל ביטוח מוטי רוזן, מנכ"ל הראל פיננסים שמעון אלקבץ. עוד היו רן שחם מאלטשולר שחם, דן ללוז יו"ר מגדל שוקי הון, לינדה בן שושן מנכ"לית בית ההשקעות הדס ארזים וגיל גזית מנכ"ל מידרוג, שאירח את האירוע עם רו"ח שרון.



גם אנשי ענף הנדל"ן, שנפגע קשה מהמשבר, לא נפקדו מהאירוע. עודד שמיר, מנכ"ל כלכלית ירושלים שישב בשולחן עם הבוס פישמן; מתי דב ויעקב סיסו מנכ"ל וסמנכ"ל בכיר באזורים של בוימלגרין; שרגא וייסמן שהודיע באחרונה כי הוא פורש מניהול חברת אשדר לאחר עשור של פעילות; וארז מלצר, שפינה השנה את כיסא הניהול באפריקה ישראל לאיזי כהן.



הכל נשאר בתוך העדה



ועדת הכלכלה התכוונה לאשר אתמול את הצעת חוק לצירופה של הטלוויזיה החינוכית (23) לחבילת ערוצי החינם. אלא שברגע האחרון נכנס לאולם הישיבות ח"כ אמנון כהן (ש"ס) וביקש לקיים הצבעה חוזרת על ההצעה לצרף לחבילת החינם לא רק את 23 אלא גם את הערוץ הרוסי (9). בעקבות זאת תיערך הבוקר הצבעה חוזרת בעניין.



בכנסת הורמו גבות לנוכח בקשתו של כהן, בשל העובדה שהוא משמש נציגה של יהדות בוכרה בכנסת. הנשיא העולמי של קהילת יהודי בוכרה הוא לב לבייב, הבעלים של ערוץ 9. כהן בתגובה: "אין לי שום אינטרס אישי או עסקי עם לב לבייב. אני מפנה אליו בקשות לסייע לבתי כנסת של העדה הבוכרית בתוקף היותי מייצג העדה ולנוכח תפקידו כנשיא הקונגרס העולמי של יהדות בוכרה". כהן הוסיף: "אני מופקד בש"ס על הקשר עם יוצאי ברית המועצות לשעבר ובוכרה ולכן אנחנוו רוצים שגם הערוץ הרוסי ייכלל בחבילת ערוצי החינם".



ורסצ’ה יעצב ללבייב



אפריקה ארצות הברית בבעלות לב לבייב חתמה על הסכם עם חברה בת מקבוצת ורסצ'ה העולמית לעיצוב הפנים של פרויקט מגדל השעון במנהטן, ניו יורק. צוות העיצוב יופקד על עיצוב הפנים של 55 הדירות בפרויקט, השטחים הציבוריים, הספא והמסעדה במגדל הנמצא בשדרות מדיסון 5.



אפריקה ישראל מתכננת להפוך את מגדל השעון לבניין דירות מפואר עם מסעדה וספא, שיתאפיין בסגנון ועיצוב פנים ייחודיים של המותג בעל השם העולמי ורסצ'ה. הבניין נרכש על ידי אפריקה ישראל במאי 2007 תמורת 220 מיליון דולר. מדובר בבנין משרדים ומסחר בשטח של 26 אלף מ"ר בנוי שהוכרז לשימור.



מגדל השעון מתנשא לגובה של 213 מטרים וכולל 52 קומות. הבניין נבנה על ידי מט-לייף ב-1909 ושימש מטה שלה. תוארו כבניין הגבוה בניו יורק נשמר עד 1913, כאשר נבנה בניין וולוורת במנהטן התחתונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully