וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוני רכבים ידעו מראש כמה הם הולכים לזהם

צבי זרחיה

23.7.2008 / 11:00

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המחייבת את יבואני הרכב לציין את נתוני זיהום האוויר של כלי הרכב בפרסומות

יבואני הרכב יחויבו לפרסם את נתוני זיהום האוויר של רכביהם בפרסומות לכלי הרכב - כך עולה מחוק שהתקבל אמש במליאת הכנסת, ביוזמת הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ורונית תירוש (קדימה). החוק אוחד לחוק אוויר נקי, שנחקק בקריאה השנייה והשלישית.

מטרת החוק היא להבטיח כי לצרכני הרכב תהיה נגישות למידע מלא על נתוני פליטת המזהמים מכלי רכב שונים, מתוך כוונה לעודד שקיפות מרבית ולהביא לרכישה מוגברת של רכבים ידידותיים לסביבה.

החוק קובע כי הרכבים יסווגו על פי סולם צבעים, בדומה לקיים באירופה - כך שכל רכב יסווג בצבע שונה, לפי כמות המזהמים שהוא פולט. המידע בדבר רמת הזיהום יופיע באולמות המכירה ויהווה 7% מסך שטח הפרסום של כל פרסומת בכלי התקשורת.

ח"כ גלעד ארדן ציין כי "בתל אביב לבדה מתים מדי שנה 600 איש בשל מחלות וסיבוכים הקשורים בזיהום אוויר. נוסף על כך, זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב הממונעים פוגע בסביבה, באופן שמגביר את משבר האקלים. לכן יש צורך לעודד את ציבור הצרכנים בישראל לרכוש כלי רכב ידידותיים לסביבה. חוק זה נועד להבטיח כי יצרני הרכב יפעלו לעידוד שימוש בטכנולוגיות 'ירוקות', יגבירו את היבוא של רכבים ירוקים לארץ, ויפחיתו את הפגיעה בסביבה ובאזרחי המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • זיהום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully