וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטי החוצות חוזרים לאיילון

צבי זרחיה

23.7.2008 / 11:35

למרות התנגדות המשטרה ומשרד התחבורה אישרה ועדת הכלכלה להצבעה את חוק השילוט שיזמו הח"כים מרציאנו וחסון

שלטי החוצות חוזרים לנתיבי איילון, ועדת הכלכלה אישרה הבוקר את העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק השילוט, שהוגשה על ידי הח"כים יורם מרציאנו (עבודה) ויואל חסון (קדימה). לפי החוק יהיה ניתן להחזיר את השלטים בעוד שלושה חודשים.

לקראת ההצבעה גייסה הקואליציה ח"כים שיתמכו בהצעת החוק, למרות התנגדותם של משרד התחבורה והמשטרה להצעת החוק. ש"ס הודיעה לפני כחודשיים על תמיכתה בהצעת החוק, לאחר שחברות השילוט הסכימו לצנזר את שלטי החוצות - ולמנוע פרסומם של דוגמניות מעורטלות.

לפי הצעתו של ח"כ מרציאנו, ניתן יהיה להציב שלטים על מבנים ובניינים, הנמצאים בשלב השלד הסמוכים לאם הדרך. במסגרת החוק החדש, נקבע כי היתר לשילוט בתחום רשות מקומית ינתן על ידי הרשות המקומית ובאישור הוועדה המקומית. זאת, בניגוד למצב קודם בו האישור ניתן על ידי הוועדה המחוזית.

משרד הפנים ומשרד המשפטים התנגדו להצעת החוק, אך עמדתם לא התקבלה. שמאי אסיף, מנהל מינהל התיכנון, אמר שעל הוועדה המחוזית לקבוע כללים לגבי גודל השלטים. אסיף סבור שיש לצמצם עד למינימום את שילוט החוצות, כי הוא מהווה מטרד לעין ולנוף. מציעי החוק העלו את האפשרות כי שרי התחבורה ואיכות הסביבה בהתייעצות עם שר הפנים יתקינו תקנות בכל הנוגע לשלטים בנתיבי איילון.

יו"ר השדולה הירוקה בכנסת ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר, כי החוק הוא בעייתי כי לרשות המקומית יש אינטרס כלכלי ישיר בקיומו של שילוט. "אנו משאירים את החתול שנהנה מהשמנת לשמור על השמנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully