וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מואשם במעילה בכספי לקוחו בסך 1.6 מיליון דולר

הילה הרצוג

23.7.2008 / 11:49

במקביל לעיסוקו של נאמן כעו"ד הוא שימש כסוכן של הבנק השווייצי Basler Kantonalbak

מכתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי במקביל לעיסוקו של נאמן כעו"ד הוא שימש כסוכן של הבנק השווייצי Basler Kantonalbak.

לפי כתב האישום ב-2001 פנה לנאמן אזרח חוץ אמיד שהתגורר בירושלים על מנת שיפתח עבורו חשבון בנק בשווייץ. נאמן פתח ללקוחו חשבון בנק, ובהמשך הסביר ללקוחו כי יש בעיות ניהול בבנק ושיכנע את הלקוח להעביר את כספו לבנק שווייצי אחר, אותו עבר נאמן לייצג. לטענת הפרקליטות הלקוח פתח חשבון בבנק עליו המליץ עורך הדין, והפקיד בו למעלה מ-1.7 מיליון דולר.

כחצי שנה לאחר מכן, גורסת הפרקליטות, מתוך אמון ביושרו המקצועי, ייפה הלקוח את עורך דינו לפעול בחשבון הבנק ולמשוך עבור הלקוח סכומי כסף במזומן ולהעבירם לידי הלקוח או כדי שעורך הדין יבצע פעולות בהתאם להוראות הלקוח.



באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, שיכנע נאמן את הלקוח להשקיע באג"ח של חברת החשמל, כך שהלקוח ישקיע מהונו העצמי סכום מסוים, וכנגד השקעתו ייתן הבנק השווייצי ללקוח הלוואה הגבוהה פי 4 לרכישת אג"ח נוספות כנגד שיעבוד כל האג"ח כביטחון להלוואה. עורך הדין הסביר ללקוח כי מדובר בהשקעה כדאית במיוחד הנושאת ריבית גבוהה מהמקובל וכי הלקוח מצטרף לקבוצת משקיעים שישקיעו יחד כ-20 מיליון דולר, בקרן שתנוהל על ידי הבנק.



לאחר מכן, לפי כתב האישום, טען עורך הדין כי הבנק שמסכים לתנאי ההשקעה הוא UBS והורה ללקוח להעביר לבנק זה את הכסף שברצונו להשקיע באג"ח. הלקוח הונחה להעביר את כספו לחשבון בנק של עורך הדין, מבלי שידע שמדובר בחשבון של עורך הדין. בשתי הזדמנויות העביר הלקוח כחצי מיליון דולר. כשביקש מעורך הדין לקבל תעודות על העיסקה, זייף עורך הדין מכתבים של חברת השקעות שווייצית, המאשרים לכאורה את קבלת הסכומים. בפועל, טוענת הפרקליטות, השתמש עורך הדין בכסף לצרכיו הפרטיים.



במספר מקרים אחרים השתמש עורך הדין בייפוי הכוח שנתן לו הלקוח על מנת למשוך סכומים שונים מחשבונו של הלקוח ולהעבירם לחשבונות שונים שפתח עורך הדין בבנקים שווייצים.



ב-2003 לאחר שהלקוח שגילה כי חשבונו רוקן, הוא הגיש תביעה אזרחית נגד נאמן. הפרקליטות מציינת כי במסגרת הגנתו במשפט הגיש נאמן אישורים מזויפים עליהם חתם לכאורה הלקוח והגיש תצהירי שקר לבית המשפט. בהסכמת הצדדים הועברו המסמכים לבדיקת מעבדת מסמכים במטה הארצי של המשטרה, ודבר ואופן זיופם התגלה על ידי מומחית.

עו"ד נאמן מואשם בשבע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, גניבה בידי מורשה, שבועת שקר ושיבוש הליכי משפט. את כתב האישום הגישה עו"ד פיה גלבר מפרקליטות מחוז ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully