וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעיון ביטול הארנונה הוא רעיון שגוי ומסוכן"

רותם סלע

23.7.2008 / 12:05

אוריאל לין נשיא ארגון לשכות המסחר: גישה אולטרא סוציאליסטית מזמן הקמת המדינה הפכה את העסקים לפרה חולבת

"רעיון ביטול הארנונה הוא רעיון שגוי ומסוכן", אומר אוריאל לין, נשיא לשכות המסחר בתגובה לפרסום רעיונותיה של ועדת ברזילי לרפורמה בארנונה. לין ממליץ לוועדה לעסוק בהפסקת האפליה שישנה בארנונה כלפי בעלי עסקים, אפליה שנוצרה לדבריו, "כתוצאה מתפיסה אולטרא-סוציאליסטית שליוותה את מדינת ישראל בשנותיה הראשונות של ישראל שראתה בענפי המסחר כפרה חולבת".

ביטול הארנונה טוען לין, "מנתק את הקשר בין קבלת שירותים מהרשות העירונית לבין תשלום מס עבור שירותים אלה". לדעתו, הסכנה הגדולה טמונה בכך שיוצרים מס חדש בעל אופי כללי שהוא בעצם מס ערך מוניציפאלי. התוצאה לפי לין - "לחץ מתמיד וקבוע לעלות את מס הערך המוניציפלי בכדי לפתור את לחצי המצוקה התקציבית והתמידית של הרשויות המקומיות".

"ייווצר מנוף פיסקלי המאפשר פיתרון קל במקום שהרשויות המקומיות יתייעלו וישתדלו לשפר את רמת השירותים לציבור הרחב. תהיה חגיגה על חשבון משלם המיסים".

לין מוצא לנכון לציין כיוון אחר לרפורמה בארנונה, "יש לבטל את האפליה הענפית, התשלום צריך להתייחס לשירותיים שהעסק מקבל ללא קשר לאופיו של עסק", הוא אומר, "המצב היום הוא שעסקים משלמים ארנונה גבוהה מאוד על פי אופי העסק שלהם והקשר צריך להיות בסופו של דבר לרמת השירותיים המסופקים"

לדברי לין, אשר שימש בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, היכולת לאזן את מערכת המסים בישראל תשתבש. "השיטה הקיימת כיום היא נכונה, אך היא חייבת להיעשות תוך פיקוח אמיתי, תמריצי התייעלות וביטול אפליות סקטוריאליות".

יחד עם זאת, טוען לין כי יש צדק ברעיון לחלק את ההכנסות שהרשויות במרכז הארץ מקבלות ממוסדות הציבור והממשלה: "לחלק גדול מהכנסות אלו אין קשר ישיר לרמת השירותים המקומיים", אומר לין, "יש לאפשר לרשויות שהמוסדות מצויות בתחומן לקבל מהן חלק מהארנונה בגין השירותיים שהן נותנות אך הגיוני לפזר חלק מהסכום בין הרשויות המקומיות האחרות שלא נהנות ממיקום מוסדות אלו בתחומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully