וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעת תנאים לחברי הכנסת

צבי זרחיה

23.7.2008 / 14:00

ח"כים שגרים קרוב במרחק של פחות מ-100 ק"מ מי"ם ישלמו מכיסם מס על לינה שמממנת הכנסת במלונות בעיר. כך החליטה ועדת גרונאו

חברי כנסת המתגוררים במרחק של פחות מ-100 ק"מ מירושלים, ישלמו מכיסם מס בגין הלינות בבתי מלון בבירה שמממנת עבורם הכנסת. לעומת זאת, ח"כים המתגוררים במרחק שמעל 100 ק"מ מהבירה, לא ישלמו מס בגין הלינות - הכנסת תשלם עבורם את המס לקופת המדינה; כך החליטה הוועדה הציבורית לקביעת תנאי הח"כים, בראשות פרופ' ראובן גרונאו. המלצותיה הוגשו בצהריים לוועדת הכנסת והיא טעונה באישור ועדת הכנסת. ההמלצות ייכנסו לתוקף בתחילת 2009.

מהחלטות הוועדה עולה שהח"כים המתגוררים במרחק של מעל 100 ק"מ מירושלים, מופלים לטובה לעומת עובדי מדינה ועובדים אחרים במשק. עובדים במשק מחויבים בתשלום מס (זקיפת הטבה) בגין לינות בבתי מלון המשולמות על ידי המעביד. פקודת מס ההכנסה מאפשרת רק במקרים חריגים פטור ממס לעובדים הלנים בבתי מלון מתוקף תפקידם.

לנוכח היחלשות הדולר, החליטה הוועדה הציבורית לעדכן את הסכום המירבי שתשלם הכנסת לח"כ השוכר דירה בירושלים, ולהעמידו על 2,800 שקל. עד כה שילמה הכנסת לח"כ השוכר דירה בירושלים החזר חודשי של 634 דולר.

ההחלטה של הוועדה הציבורית תחסוך לכנסת כ-350 אלף שקל בשנה. ההערכה היא שחברי כנסת המתגוררים בתל אביב לא ימהרו ללון בירושלים על חשבון הכנסת, בשל חיובם במס של כ-300 שקל עבור כל לילה בבית מלון.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל (קדימה), תומך בהמלצותיה של הועדה הציבורית. טל, המתגורר בראשון לציון, יחויב בתשלום מס על לינותיו בבית מלון בבירה.

  • עוד באותו נושא:
  • חכי"ם
  • לינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully