וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בוש: "וול סטריט השתכרה, ועכשיו היא בהנג-אובר"

רוני רוזמן

23.7.2008 / 14:27

ג'ורג' בוש, שאמר את הדברים באירוע סגור מבלי לדעת שמצלמים אותו, הביע ביקורת בוטה על ההתנהלות של וול סטריט בשנה האחרונה

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש נוטה להשתמש בנוסחים מרוככים כשהוא מדבר על מצב הכלכלה האמריקאית, כגון "אתגרים בשוקי הדיור והפיננסים". אלא שבשבוע שעבר השתמש בוש דווקא בניסוח בוטה הרבה יותר באירוע סגור לגיוס כספים של המפלגה הרפובליקנית: "וול סטריט השתכרה", כך מדווח היום הניו יורק טיימס.

למרות בקשתו של הנשיא מהנוכחים בחדר לכבות את המצלמות, הערותיו צולמו והוקלטו, ועד מהרה עשו את דרכן לידיה של עיתונאית ברשת ABC. בהמשך, ובאופן לא מפתיע, הגיע הסרטון גם לרשת יו טיוב (ראו קישור).

הוידאו, שכולל גם חדשות פיקנטיות על כך שלורה בוש, הגברת הראשונה, מחפשת בית לרכישה בדאלאס, שודר על ידי התחנה והופיע גם באתר האינטרנט שלה.

"וול סטריט השתכרה – זו אחת הסיבות לכך שביקשתי מכם לכבות את מצלמות הוידאו", אמר בוש באירוע גיוס הכספים שנערך בבית פרטי ביום שישי. "היא השתכרה, ועכשיו יש לה הנג-אובר. השאלה היא כמה זמן ייקח לה להתפכח ולהפסיק להתעסק בכל המכשירים הפיננסיים המתוחכמים שלה?".

סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן, טוני פראטו, אמר בתגובה לפרסום הדברים כי התחושות בציבור אינן שונות מכפי שניסח אותן מר בוש. "הנשיא דיבר על כך כבר בעבר", הוא הוסיף. "מה שהנשיא ביקש לומר הוא שהשווקים השתמשו במכשירים פיננסיים מאוד מתוחכמים שצמחו במשך השנים. עם קריסת שוק הנדל"ן הם נקלעו לבעיה רצינית, כי הם לא לגמרי הבינו מה יהיו ההשלכות של פעילותם".

בוש עצמו עשוי להרוויח מהמצב הנוכחי בשוק הנדל"ן – בו הקונים נהנים ממחירי רצפה – לאור העובדה שסיפר בדבריו לנוכחים כי באותה עת אשתו לורה נמצאת בדאלאס, מחפשת בית לרכישה. בוש הביע צער על כך שייאלץ לעזוב את החווה שלהם, והסביר, ברומזו לסיום תקופת נשיאותו, כי "אחרי שמונה שנים שבהן ביקשתי ממנה לוותר, אני כבר לא זה שמקבל את ההחלטות.
עכשיו היא מחליטה".

בהתייחסו לסכום שיוציאו על הבית החדש התלוצץ בוש: "אמרתי לה, יקירתי, היינו עכשיו על משכורת ממשלתית במשך 14 שנה. אל תתפרעי עם המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully