וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטף בכנסת: הישיבות הקטנות יקבלו פטור מלימודי ליבה

שחר אילן

23.7.2008 / 14:57

ההצעה תאושר כנראה בשעות הקרובות בקריאה שנייה ושלישית - בניגוד לנהלי הכנסת

מזכיר הכנסת, איל ינון, האחראי לסדר היום לא היה מעוניין להגיב. לא ברורה סיבת הלחץ להעביר את הצעת החוק היום ולא ביום שני הבא. ככל הנראה, השאיפה היא לעשות זאת בשולי סדר היום של יום רביעי כאשר המליאה ריקה, ולא ביום שני לאחר הצעות האי אמון כאשר היא מלאה.



במשך עשרות שנים תיקצב משרד החינוך, בניגוד לחוק, מוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים תוכנית ליבה הכוללת מקצועות יסוד כמו מתמטיקה, אנגלית, אזרחות ועוד. זאת, גם בניגוד לאמנות בינלאומיות המחייבות, שעליהן חתומה ישראל ואשר מחייבות להעניק לילדים חינוך שיכשיר אותם לעולם התעסוקה. על פי החלטת בג"ץ, בשנת הלימודים הקרובה לא יוכל עוד משרד החינוך להעביר תקציב לישיבות הקטנות.



הצעת החוק שצפויה להיות מאושרת היום תאפשר תקצוב לישיבות הקטנות גם ללא תוכנית ליבה. זאת, בהיקף של 60% מהתקצוב לתלמיד בתיכון עיוני. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד), התכוון לאשר במקביל הצעת חוק שלפיה כל תלמיד חרדי יוכל להשלים לימודים לבגרות עד גיל 30 על חשבון המדינה. זאת, כדי להקטין את הנזק שגורם הפטור מתוכנית הליבה לתלמידי מוסדות החינוך החרדים. אבל הצעה זו לא התקדמה.



רועי לחמנוביץ', יועץ התקשורת של שר התמ"ת, אלי ישי מסר בתגובה ש"אין מדובר במחטף. כל יום שבו החוק אינו מאושר הוא קריטי, כיוון שהחוק עוסק במוסדות חינוך ואנו מתקרבים לשנת הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully