וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות לחוסכים לפנסיה בדומה למקבלי הבטחת הכנסה

צבי זרחיה

23.7.2008 / 16:00

החוק שאושר בקריאה טרומית התקבל בניגוד לעמדת משרד האוצר. כיום, למקבלי הבטחת הכנסה ניתנות הנחות והטבות מהמדינה

לא יישללו הטבות והנחות לגמלאים אשר יקבלו גמלה מכוח חוק פנסיה חובה. כך עולה מהצעת חוק שהתקבלה בצהריים במליאת הכנסת, בניגוד לעמדת משרד האוצר. בעד הצעת החוק הצביעו 41 ח"כים ו-32 ח"כים התנגדו.

כיום, לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, למקבלי הבטחת הכנסה ניתנות הנחות והטבות מהמדינה: פטור מארנונה על 100 מ"ר ראשונים לדירת מגורים אחת, פטורים והנחות בעת קבלת שירותים רפואיים, וכן הנחה של 50% מדמי השתתפות עבור רכישת תרופות הכלולות בסל התרופות.

ח"כ חיים כץ (ליכוד) התריע כי בעקבות הפעלת פנסיה חובה במשק, עלול להיווצר מצב בו אדם שחסך כל חייו ומקבל פנסיה בסך 1,551 שקל, לא יקבל השלמת הכנסה, ולכן לא יזכה לפטורים או הנחות שהיה מקבל לולא היה מקבל פנסיה והיה מקבל הבטחת הכנסה. לפיכך יצא שכרו בהפסדו פעמיים: פנסיית החובה המינימאלית, כתחליף לקצבת הבטחת הכנסה היא למעשה החיסכון אשר חסך כל חייו, וכן כי בעקבות פנסיה זו, לא יקבל הבטחת הכנסה ולכן לא יקבל את כל אשר בא בעקבותיה.

כץ הסביר ש"הצעת חוק זו באה לעשות צדק ולקבוע כי מי שמקבל פנסיה הגבוהה ב-500 שקל מהסכום של קצבת זקנה והשלמת הכנסה, יקבל גם הוא את ההטבות הנזקפות בגין השלמת הכנסה. החוק הזה ימנע עיוות משווע בו אנשים שיקבלו פנסיה זעומה לא יאבדו את ההטבות וההנחות שהיו מקבלים אילו לפנסיה שלהם היו קוראים הבטחת הכנסה".

ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), אמרה כי "מאוד אופייני ששר הגמלאים רפי איתן היה נגד, אבל בקואליציה היו חברי כנסת עם מצפון, שהעדיפו להיעדר מהמליאה ולא להצביע נגד חוק, שכל תכליתו היא סיוע לאוכלוסייה החלשה והענייה ביותר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully