וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה הגדילה ב-2% את המכירות במחצית הראשונה של 2008 - עקפה את ג'נרל מוטורס

סוכנויות הידיעות

23.7.2008 / 15:39

החברה היפאנית תקים בארה"ב מפעל לייצור מכוניות היברידיות מדגם פריוס



ענקית הרכב היפאנית טויוטה הגדילה ב-2% את היקף המכירות העולמיות של כלי הרכב שלה במחצית הראשונה של 2008. בתקופה זאת מכרה החברה יותר מ-4.8 מיליון כלי רכב. ברבעון הראשון של השנה עקפה טויוטה את ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב המובילה בעולם ב-76 השנים האחרונות, ומכרה 2.41 מיליון כלי רכב לעומת 2.25 מיליון של מתחרתה. ג'נרל מוטורס צפויה לפרסם את היקף מכירותיה בהמשך היום.



יצרניות הרכב מצויות באחרונה במאבק לשמור על תנופת המכירות, נוכח הזינוק במחירי הדלק. טויוטה ידועה אמנם בייצור מכוניות חסכוניות, כמו הפריוס ההיברידית, אך גם היא נלחמת בהשפעת היחלשות שווקי המכוניות בארה"ב, אירופה ויפאן, שמאפילה על התחזקות המכירות בהודו ובשווקים מתעוררים אחרים.



טויוטה הודיעה כי היא מקווה למכור השנה 9.85 מיליון כלי רכב, גידול של 5% לעומת השנה שעברה, אך עלולה לצמצם את התחזיות בהצהרה על תוכנית האסטרטגית שתימסר בחודש הבא. החברה החליפה דגמים בקצב מזורז בתקופה האחרונה כדי להגביר את ייצור כלי רכב חסכוניים, במקום משאיות ומכוניות ספורט, כדי לעמוד בדרישות הלקוחות.



מפעל מכוניות פריוס היברידיות, המיוצרות כיום רק ביפאן ובסין, יוקם במיסיסיפי שבארה"ב עד 2010, ויתאחד עם מפעל החברה לייצור משאיות בסן אנטוניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully