וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד שירותי כבאות באיגוד ערים טבריה מואשם בגניבת מאות אלפי שקלים מספקים של האיגוד

הילה רז

23.7.2008 / 16:06

בכתב האישום עשרה סעיפי אישום המתארים מסכת גניבות שנעשו באמצעות חשבוניות וחיובים פקיטיוויים



מפקד שירותי הכבאות של איגוד ערים טבריה, יגאל חבר, 56, מואשם כי מאז 1990 ועד 2008 ניצל את שליטתו באיגוד והשפעתו על ספקים שונים, והשתמש בכספי האיגוד בהיקף של מאות אלפי שקלים לצרכיו האישיים.



בכתב אישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בנצרת עשרה סעיפי אישום המתארים מסכת גניבות שנעשו באמצעות חשבוניות וחיובים פקיטיוויים, מהמכבסה שהעניקה לאיגוד שירותים, מספק מוצרי הניקיון, מרשתות השיווק מהם נקנו תלושי שי, מעסק לשיווק חומרי גינון ומבעל חנות צילום שסיפק שירותים בתחום הצילום.



לפי כתב האישום, במהלך כשנתיים ביקש חבר מבעל עסק לשיווק מוצרי מזון וחומרי ניקוי מטבריה כי יעביר לו חשבונות פיקטיוויים על שם איגוד הכבאות, עבור מוצרי ניקוי ורכישות האיגוד לכאורה. חבר החתים את בעלי התפקידים על החשבוניות ולאחר שאושרו לקח מהעסק מוצרי מזון, חומרי ניקוי ומוצרי טואלט שונים לשימושו האישי ולשימוש בני משפחתו. בסך הכל מואשם חבר בסעיף זה בגניבת 72 אלף שקל.



במקרה אחר, מואשם חבר כי בין השנים 2007-2001, השתמש בשירותי מכבסה שסיפקה שירותים לאיגוד. אף שלא היה זכאי לכך , השתמש חבר בשירותי המכבסה, לצורך כיבוס וגיהוץ של מדים ובגדים פרטיים שאינם קשורים לעבודתו, בתדירות של מספר פעמים בחודש. לפי כתב האישום הורה חבר לבעל המכבסה להמיר בתעודות המשלוח שהנפיק לאיגוד הכבאות, את פירוט פרטי הלבוש שכובסו וגוהצו עבורו לרישום כוזב ולשלם על השירות באמצעות צ'קים מהאיגוד. לטענת הפרקליטות שירותי הכביסה והגיהוץ שערך חבר על חשבון האיגוד מסתכמים ב-57 אלף שקל.



לפי האישום השלישי גנב חבר 54 אלף שקל מתוך תווי קניה שרכש האיגוד לצורך חלוקתם כשי לעובדים בחגים. לטענת הפרקליטות בין השנים 2007-1999 רכש האיגוד תווים בערך נקוב של כ-415 אלף שקל, מתוכם חולקו לעובדים תווי קנייה בערך נקוב של 256 אלף שקל.



לגרסת הפרקליטות, הנאשם יצר בכוונה עודפים בתווי השי, אותם רכש האיגוד, והשתמש בתווי הקנייה לצורך מימון מסיבות יום עצמאות והוצאות כיבוד של האיגוד. הוצאות שהסתכמו בתווי קנייה בשווי 104 אלף שקל. בנוסף מואשם חבר כי במספר הזדמנויות נתן בשמחות משפחתיות ובאירועים של עובדי האיגוד צ'קים על שמו, ולאחר מכן נטל לכיסו תווי שי לכיסוי הוצאותיו לכאורה. הפרקליטות גורסת כי חבר נטל בדרך זו תווי שי בשווי של 34 אלף שקל.



בנוסף מואשם חבר כי קיבל כרטיס VIP מאתר הנופש חמת גדר, לו העניק האיגוד שירותי כיבוי ואישורים לצורך רישוי עסקים ואישור תוכניות בנייה ועריכת אירועים. לטענת הפרקליטות הכרטיס הקנה לחבר ולמלוויו כניסה חינם ושוויו נאמד באלפי שקלים. במקרה אחר הורה חבר לבעל עסק לשיווק חומרי גינון לרשום חשבונית כוזבת בסך כ-6,000 שקל, על שם האיגוד ולאחר שהסחורה סופקה עשה בה שימוש לטיפוח גינתו הפרטית. גם חנות הצילום המעניקה לאיגוד שירותי צילום, גורסת הפרקליטות, נוצלה לצרכיו הפרטיים של חבר, שרכש תמונות ואלבומים בשווי 700 שקל וחייב את האיגוד בתשלום.



חבר מואשם במספר עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, לקיחת שוחד ושיבוש הליכי משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully