וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזרי הרכב, התעופה והבנקאות הובילו הבורסות לרמה הגבוהה החודש; זינקו ב-8% תוך שבוע

נמרוד הלפרן

23.7.2008 / 19:44

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.6%; פאריס הוסיפה 1.9%



בורסות אירופה נסגרו ברמתן הגבוהה ביותר החודש על רקע המשך נפילת מחיר הנפט ודעיכת החששות מפני הפסדים נוספים במגזר הבנקאי. מגזרי הרכב, התעופה והפיננסים הובילו את העליות.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.6%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.5%; בורסת פאריס עלתה ב-1.9%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.2%, והשלים בכך זינוק של 7.7% משפל של שלוש שנים שרשם לפני שבוע.



מגזרי התעופה והרכב הובילו את העליות על רקע המשך ירידת מחיר הנפט ודו"חות כספיים טובים מהצפוי של יצרניות הרכב ו. , חברת התעופה הגדולה באירופה, המריאה ב-6%; , חברת התעופה השלישית בגודלה ביבשת, זינקה ב-5.6%. פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, עלתה ב-5.9% לאחר שדיווחה על גידול של 35% ברווחיה ברבעון השני של השנה ל-1.64 מיליארד יורו (2.58 מיליארד דולר). פז'ו הצרפתית, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, זינקה ב-8.3% לאחר שדיווחה על גידול של 49% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה. פיאט, יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, קפצה ב-13%.



מגזר הבנקאות המשיך להיסחר במגמה חיובית על רקע הערכות כי הקונגרס האמריקאי צפוי לאשר תוכנית הצלה לענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק. HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי נכסים, עלה ב-3.1%; UBS השווייצי הוסיף 6.3%. HBOS, בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, זינק ב-16% על רקע הערכות כי יקבל הצעת רכש מבנק BBVA הספרדי.



במגזר הטכנולוגיה בלטה ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, אשר מנייתה זינקה ביותר מ-7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully