וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ועדת הכספים: הקואליציה הציעה לש"ס רבע מיליארד שקל תמורת תמיכה בברוורמן

צבי זרחיה

23.7.2008 / 21:25

לבסוף ש"ס לא השתתפה בהצבעה - אך בתמורה חוקק חוק הפוטר תלמידי ישיבה מלימודי הליבה

ביום שני האחרון, ערב ההצבעה בוועדת הכנסת על מינויו של ברוורמן חששו בקואליציה מהעדר רוב ולפיכך, הועלתה ההצעה לישי, במסגרת העדכון שכונה "תוספת יוקר לקצבאות".



ישי סירב והודיע שהוא דבק בתביעתו להגדיל את קצבאות הילדים ב-35-30 שקל לילד על מנת שניתן יהיה להוציא כחצי מיליון ילדים מקו העוני.



ש"ס התנגדה למינויו של ברוורמן בוועדת הכנסת, ואתמול בוועדת הכספים לא השתתפה בהצבעה. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), ששיבח את ברוורמן לפני ההצבעה, עזב את אולם הישיבות בטרם נערכה ההצבעה ואילו ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) נכח בישיבה אך לא השתתף בהצבעה.



בסופו של דבר, הקואליציה באה לקראת ש"ס כשהעלתה הערב להצבעה את חוק הליבה - המעניק פטור לישיבות הקטנות מלימודי ליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים. הצעת החוק אמורה היתה לעלות להצבעה בקריאה השנייה והשלישית רק ביום שני הקרוב. אלא שבש"ס לחצו לחוקקה הערב, לנוכח מיעוט הח"כים במליאה בשעות אלה, כך יקל על ש"ס להעביר את הצעת החוק הזו.



אין זו הפעם הראשונה שבה מוצעים צ'ופרים לש"ס כדי להשאירה בקואליציה: לפני שבוע אישרה המליאה בקריאה הטרומית הצעת חוק שהגיש ח"כ אמנון כהן (ש"ס) להגבלת עמלות הבנקים. למרות התנגדותם להצעת החוק של ועדת השרים לחקיקה והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו- הקואליציה לא פעלה להדוף את הצעת החוק.



במקביל לכך, תומכת הקואליציה בקידומה בועדת הכלכלה של הצעת חוק שהגיש שר התקשורת, אריאל אטיאס, להטלת צנזורה באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully