וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמנים לאג"ח של נידר הוציאו צו מניעה נגד החברה ונגד בעלי השליטה בני משפחת רחמין

שרון שפורר

23.7.2008 / 22:35

צו המניעה הוצא לבקשת הנאמנים אחרי שבעלי השליטה הודיעו היום כי אין ביכולתם לעמוד בתשלום האג"ח הקרוב



חברות הנאמנויות הרמטיק וזיו האפט הוציאו הערב צו מניעה נגד חברת ונגד בעלי השליטה בה, משפחת רחמין, האוסר על כל דיספוזיציה בכספים של החברה או בעליה. המשמעות היא כי בני משפחת רחמין לא יוכלו לבצע כל פעולה בכסף של החברה או בכספם שלהם, על רקע חששות בעלי האג"ח כי יבצעו פעולות שיפגעו עוד יותר בסיכוי לקבל את כספם בחזרה. זאת, אחרי שהחברה דיווחה מוקדם יותר היום כי אין ביכולתה לעמוד בהחזר לבעלי האג"ח.



על נידר לשלם בסוף החודש הקרוב 4.3 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה א'. הסיבה שבגינה הוגש צו מניעה לא רק כלפי החברה, אלא כלפי הבעלים, היא העובדה שנתנו ערבות לבעלי האג"ח להחזר החוב.



חברת נידר הונפקה בגל ההנפקות הגדול של תחילת 2007. החברה הונפקה אז לפי שווי של 138 מיליון שקל. היום, כשנה וחצי אחרי הנפקתה, נסחרת החברה לפי שווי של כ-21 מיליון שקל בלבד. החברה צברה בתקופה זו הפסדים בהיקף של כ-44 מיליון שקל. הונה העצמי עמד נכון לסוף הרבעון הראשון על 14 מיליון שקל, מתוך מאזן של כ-470 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות של החברה לבעלי האגח בשתי הסדרות שהנפיקה עומד על כ-160 מיליון שקל.



השבוע דיווחה החברה כי לא עמדה מאחורי צ'ק שנתנה בתמורה לרכישת קרקע בהיקף של כ-15.5 מיליון שקל. בכך לא נגמרה התסבוכת אליה נקלעה. בשעה האחרונה שיגרה החברה הודעה לבורסה לפיה התקבל במשרדיה כתב תביעה לתשלום שכר טרחה בהיקף של כ-9 מיליון שקל על ייצוג בעסקאות מצד עורכי הדין רמי וצבי סלנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully