וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מכה את התחזיות: הכפילה הרווח הרבעוני ל-158 מיליון דולר; זינוק של 40% במכירות

נמרוד הלפרן

23.7.2008 / 23:34

שולי הרווח התפעולי של קמעונאית האינטרנט גדלו ל-5.3%; המניה עולה ב-5% במסחר שלאחר הסגירה

בחודש מאי עמדה אמזון במוקד מחלוקת משפטית הקשורה לחוק חדש שנכנס לתוקף במדינת ניו יורק, אשר מחייב חברות מקוונות לגבות מס מכירה מקונים במדינה. החוק חל לגבי חברות אשר מעסיקות לפחות נציג מכירות אחד במדינה. באותו חודש הודיעה גם מדינת טקסס על אפשרות להטלת מס על קניות הנערכות באינטרנט.



בנק ההשקעות גולדמן סאקס הוסיף בחודש מאי את אמזון לרשימת המניות המומלצות שלו, על רקע הרחבת פעילות החברה מעבר לתחום המכירות המקוונות, בין היתר באמצעות קורא הספרים האלקטרוני (e-reader) קינדל. באותו חודש הוזילה אמזון את מחיר קינדל ב-40 דולר ל-359 דולר.



אנליסט גולדמן סאקס, ג'יימס מיטשל, העריך בחודש מאי כי אמזון עתידה להמשיך ליהנות משיעור צמיחה גבוה בהכנסות לעומת קמעוניות מקוונות אחרות, וכי ההאטה בכלכלת ארה"ב דווקא עשויה לסייע למודל העסקי של החברה, מאחר שתחייב רשתות קמעוניות לצמצם את מגוון המוצרים בחנויות, ותיאלץ צרכנים רבים יותר לבצע רכישות באינטרנט.



דו"חות אמזון מגיעים על רקע דו"חות כספיים מאכזבים שפירסמו בשבוע החולף החברות המובילות במגזר האינטרנט. דיווחה אתמול על ירידה ברווחיה, זו הפעם ה-9 ב-10 הרבעונים האחרונים, והחמיצה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה והעליונה כאחת, על רקע ההאטה בשוק הפרסום באינטרנט.



יאהו, אשר דחתה השנה מספר הצעות רכש מצד מיקרוסופט, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 131 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, לעומת רווח של 161 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נקי של 140 מיליון דולר, או 10 סנט למניה.



הכנסותיה של יאהו בניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתריה, צמחו ב-8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.35 מיליארד דולר. גם כאן היו תוצאות החברה נמוכות מתחזית האנליסטים להכנסות של 1.37 מיליארד דולר.



, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות רבעוניות שהחמיצו את תחזיות האנליסטים - בפעם הרביעית בלבד מאז הנפקתה באוגוסט 2004 - בעקבות האטה בצמיחה בהכנסות מפרסום מקוון על רקע ההאטה בכלכלה.



ענקית האינטרנט רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 1.25 מיליארד דולר, או 3.92 דולרים למניה - גידול של 35% לעומת רווח של 925.1 מיליון דולר או 2.93 דולרים למניה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה גוגל רווח של 4.63 דולרים למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 4.74 דולרים למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully