וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 עובדי מס הכנסה פותחים בשביתה

טל לוי

24.7.2008 / 9:30

דורשים תוספת של 1,000 שקל בחודש עבור טיפול במס הכנסה שלילי. הוראה: "לא לטפל בתיקים הנוגעים למשפחות הפשע המאורגן"

3,000 העובדים של מס הכנסה מתכוונים לפתוח היום בשביתה בדרישה לתוספת שכר של 30-40 מיליון שקל - כ-1,000 שקל לחודש לעובד. העילה: תוספת העבודה הנדרשת מהם, כביכול, כדי לטפל במס ההכנסה השלילי.

במכתב תקיף ששלח יו"ר הוועד הארצי של עובדי מס הכנסה, טלחום פרדילוב, הוא מורה להפסיק את קבלת הקהל "בכל נושא ועניין" ולעצור לאלתר את כל המבצעים לגביית חובות, הוצאה לפועל וחקירות.

הוראה תקיפה במיוחד היא "לא לטפל ולא לבצע כל עבודה בתיקים הנוגעים בהלבנת הון במשפחות הפשע המאורגן". פרדילוב מדגיש כי אין לשתף פעולה עם משטרת ישראל בעניין, ומורה "לעקוב אחרי ביצוע ההנחיות על מנת לוודא כי כל ההוראות מבוצעות כלשונן".

מס הכנסה שלילי הוא תמריץ שמעניקה המדינה כדי לעודד את מי שיוצא לעבוד ובכל זאת זוכה לשכר נמוך. התמריץ מתבטא באמצעות תוספת של עד 400 שקל, שתוזרם לתלוש השכר שלוש פעמים בשנה לפי המפתח שנקבע. התשלום יגיע ישירות לחשבון הבנק של כל עובד, מבלי שתהיה למעסיק גישה אליו.

המהלך זכה להסכמה גורפת ונדירה של משרד האוצר ושל בנק ישראל, וכן של רשות המסים. מי שמערים קשיים כעת הוא יו"ר ועד עובדי מס הכנסה. בנוסף, ועד העובדים של מס ההכנסה שייך להסתדרות, שפועלת למעשה נגד השכבות החלשות.

עובדי מס ההכנסה מעוניינים בתוספת עבור עומס העבודה הנוסף שהוטל עליהם בעקבות הרפורמה. עם זאת, הוועד דורש תוספת לכל עובדי מס ההכנסה - ולא רק לעובדים באגפים הרלוונטיים. נוסף על כך, הטיפול במס ההכנסה השלילי הוא חד-פעמי בלבד, ורובו מתבצע בצורה ממוחשבת: כדי לקבל את המענק יצטרכו עובדים זכאים להגיש תביעה עם סיום שנת המס באמצעות טופס ידידותי שיופץ בסניפי הדואר. במקביל יגישו המעסיקים, כמקובל, דיווח מקוון לרשות המסים על הכנסות עובדיהם בשנה היוצאת. למעשה, יש צורך בטיפול חד-פעמי בלבד בכל עובד - שכן שאר התהליך הוא ממוכן.

משרד האוצר מסרב לאשר תוספת של 1,000 שקל (ברוטו) לכל עובד, ועל כן ביטל ועד העובדים של מס ההכנסה את הישיבה שתוכננה למחר - והודיע באופן חד-צדדי על העיצומים. משרד האוצר, מצדו, ביטל את הישיבה - לאחר שנוכח כי ועד העובדים כבר נוקט בעיצומים. אי לכך החליט פרידלוב בכל זאת לקיים פגישה היום בצהריים עם מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, כאשר גורל השביתה תלוי בתוצאות השיחה הזו.

ברשות המסים מעריכים כי לצורך הרפורמה יהיה צורך בתוספת של 100 עובדים לפחות. במשרד האוצר מוכנים להעניק תקנים נוספים באגפים המסוימים (במקום תוספת שכר לכל עובדי מס ההכנסה), במידה שיתברר כי עומס העבודה אכן גדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully