וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תנסה להתרחב מחוץ לאתר הרשתות החברתיות הסגור, באמצעות פייסבוק קונקט

רויטרס

24.7.2008 / 8:25

קונקט יאפשר למפתחי תוכנה להציב את היישומים שלהם גם מחוץ לאתר פייסבוק עצמו



מרק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל אתר הרשתות החברתיות הפופולרי פייסבוק (Facebook.com), חשף ביום רביעי את כוונת החברה להתרחב מעבר לקירותיה של הקהילה הסגורה, ולהגיע גם לאתרים אחרים מחוץ לפייסבוק.



צוקרברג הסביר לכ-1,000 בכירים מעולם הטכנולוגיה והמדיה שהגיעו לוועידה השנתית של פייסבוק, כיצד החברה מתכוונת להריץ את אפשרויות האתר גם באתרים חיצוניים. ?פייסבוק קונקט", כפי שנקרא המהלך, יהפוך את אתר הרשתות החברתיות מאתר פרטי בו כל הפעולות מתרחשות בתוך חומות הקהילה, לתופעה נרחבת שתאפשר למפתחי תוכנות להגיע לפרטי החברים בפייסבוק ולהשתמש בנתונים לאתריהם, תוך קבלת רשות המשתמשים.



"פייסבוק קונקט היא הגירסה שלנו לפייסבוק, עבור כל יתר הרשת", אמר צוקרברג. האתר רשם צמיחה אדירה בשנה האחרונה, מ-24 מיליון משתמשים ל-90 מיליון משתמשים. בכך הדיחה פייסבוק את מייספייס (MySpace.com) ממקומה כאתר הרשתות החברתיות הגדול בעולם.



מאז פתחה פייסבוק את דלתותיה בפני מפתחי תוכנה חיצוניים, כ-400 אלף יישומים חדשים נוצרו עבור האתר. כעת פייסבוק תאפשר למעצבים לפתח תוכנות גם באתרים חיצוניים, בטלפונים סלולריים ובתוכנות חיצוניות. בחודשים הקרובים תתיר החברה גם ליצור בד בבד עם היישומים לפייסבוק, גם יישומים מקבילים ל-iPhone של אפל.



"עם חלוף הזמן, פחות מהתנועה תהיה בפייסבוק עצמו ובפלטפורמה שאנחנו בנינו, ויותר תהיה ביישומים שאחרים יצרו", אמר צוקרברג. ?השנה ננסה לשאוף לשוויון בין היישומים בתוך ומחוץ לפייסבוק", הוסיף. בכך שואפת פייסבוק להתמקם בתפקיד דומה לזה של מיקרוסופט, בקשר עם מפתחי תוכנה בתוך פלטפורמת מערכת ההפעלה חלונות.



פייסבוק קונקט הוא ניסיון נוסף של פייסבוק להתרחב מחוץ לאתר שלה, לאחר שניסיון קודם כשל - פייסבוק ויתרה על יוזמה קודמת בשם Beacon בשל לחץ משתמשים שחששו מהפרת פרטיותם, ונועדה לקשר פעילויות בתוך פייסבוק לאתרים מחוצה לו. על כשלון זה אמר צוקרברג כי "ניסינו להשיק את פלטפורמת פיתוח התוכנה כמה שיותר מהר, ואני הראשון שיודה כי ביצענו טעויות רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully