וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לא רק בקבוקים - גם שקיות, קרטונים ואריזות פלסטיק ייאספו וימוחזרו

צבי זרחיה

24.7.2008 / 8:37

הצעות חוק נוספות: הורים לא יידרשו לשלם תשלום נוסף לבתי הספר ושכרם של בכירי עמותות יוגבל



חברי הכנסת גלעד ארדן (ליכוד) ואבישי ברוורמן (עבודה) הגישו את הצעת חוק ל"חוק האריזות". על פי ההצעה, תוטל חובה על איסוף ומיחזור של לכל סוגי האריזות - שקיות, קרטונים, אריזות פלסטיק וכיו"ב - ולא רק של מכלי משקה. בנוסף, יינתנו תמריצים כלכליים למיחזור של כל האריזות.



כך קובעת הצעת חוק שהגישו הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ואבישי ברוורמן (עבודה). שני הח"כים טוענים שהצעת החוק תעודד הקמת תעשיות מיחזור בישראל, תהפוך אותה לכדאית יותר ותביא לסילוק מרבית פסולת משקי הבית והתעשייה, צמצום משמעותי של משטחי הטמנה וחיסכון למשק.



הצעת החוק קובעת כי הנטל הכלכלי הכרוך בהקמת מערכת האיסוף והמיחזור והפעלתה יוטל על היצרנים והיבואנים, ולא על הצרכנים ("המזהם משלם").



החוק יוצר קרן של מאות מיליוני שקלים, שתאפשר הקמת מערכת הפרדת פסולת ומיחזור ברשויות המקומיות. לפי החוק, תיקבע אחריות ישירה של היצרנים והיבואנים לעמידה ביעדי איסוף האריזות והעברתן למיחזור.



אגרה בלי פקקים



הצעת חוק נוספת שהגיש ח"כ ארדן עוסקת בעדכון לנהגים על פקקים בכביש 6. על פי הצעת החוק של ארדן, שהתקבלה אתמול בקריאה הטרומית, נהגים יקבלו מידע על עומס בכביש 6 לפני שייכנסו אליו ויחוייבו לשלם את האגרה.



ארדן הסביר שעם העלייה במספר המשתמשים בכביש 6, גוברים התאונות והעיכובים, כך שנהגים רבים משלמים בעבור שימוש בכביש אף שנגרמים להם עיכובים.



הצעת חוק נוספת, שהגישה ח"כ רונית תירוש (קדימה) עוסקת בהגבלת שכרם של בכירי עמותות. לפי ההצעה, שכרו של מנהל עמותה המקבלת תקצוב מהמדינה לא יעלה על ארבע פעמים השכר הממוצע במשק - כ-14 אלף שקל בחודש כיום. שכרו של עובד עמותה לא יעלה על 90% מהשכר של המנהל - כ-12,600 שקל בחודש.



בתוך כך, 65 ח"כים בראשות הח"כים מיכאל מלכיאור (עבודה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי) הגישו הצעת חוק שלפיה הורים לתלמיד בתי ספר יסודיים ותיכוניים לא ישלמו תשלומי בגין שירותים נוספים לבתי הספר המיועדים להעשרה ולתרבות.



אישורה של הצעת החוק יוביל לחיסכון כולל של כ-2.5 מיליארד שקל בשנה להורים. על פי ההצעה, לא ייגבו תשלומים בעבור מסיבות סיום, מסיבות כיתתיות, טיולים, ביטוח תאונות, בריאות השן, סל תרבות, ספרייה וועד הורים. במקום תשלומי הורים, הכסף ייגבה מכלל האוכלוסייה דרך הביטוח הלאומי.



"לא יישללו מתן ההטבות וההנחות לגמלאים שיקבלו פנסיה חובה" - כך עולה מהצעת חוק שהתקבלה במליאה בניגוד לעמדת האוצר. הצעת החוק הוגשה על ידי חיים כץ (ליכוד) ומרינה סולודקין (קדימה). ח"כ כץ התריע כי בעקבות הפעלת פנסיה חובה במשק עלול להיווצר מצב שבו אדם שחסך כל חייו ומקבל פנסיה בסך 1,551 שקל בחודש, לא יקבל השלמת הכנסה, ולכן לא יזכה לפטורים או הנחות שהיה מקבל לולא היה מקבל פנסיה והיה זכאי להבטחת הכנסה.



לפיכך יצא שכרו בהפסדו: פנסיית החובה המינימלית, כתחליף לקצבת הבטחת הכנסה, היא למעשה החיסכון שחסך כל חייו ובגללה לא יהיה זכאי להבטחת הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully