וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיעים לעבודה באופניים או ברגל? זכאים לדמי נסיעות

חיים ביאור

24.7.2008 / 9:20

משפטני HPS: עצם העובדה שהעובד נזקק לתחבורה כדי להגיע למקום העבודה, מחייבת את המעסיק לשלם לו דמי נסיעה לעבודה וממנה

בשנים האחרונות יותר ויותר עובדים מגיעים למקומות העבודה ברכיבה על אופניים או אפילו ברגל, בשל קשיי התנועה, בעיות החנייה, הרצון לעשות פעילות גופנית או מסיבות כלכליות. סביר להניח שהתייקרות הדלק בתקופה האחרונה מעודדת מגמה זו.

"מי שמגיע לעבודתו ברכיבה על אופניים או אף בהליכה ברגל, זכאי להחזר דמי נסיעה מהמעסיק, בדיוק כפי שמקבלים אלה המגיעים לעבודה בתחבורה ציבורית" - קובעים המשפטנים של חברת חשבים HPS למידע עסקי.

לטענתם, עצם העובדה שהעובד נזקק לתחבורה כדי להגיע למקום העבודה, מחייבת את המעסיק לשלם לו דמי נסיעה לעבודה וממנה, בלי קשר לשאלה אם העובד אכן יממש את האופציה של שימוש בכלי תחבורה.

לפיכך, גם עובד המגיע למקום עבודתו במונית, ברכבו הפרטי, כנוסע נלווה, באופנוע, באופניים או אף בהליכה, זכאי לדמי הנסיעה. גובה ההחזר נקבע מעת לעת לפי תעריפי חברות האוטובוסים.

משרד התמ"ת הודיע כי החל ב-1 בינואר 2008 יועלה למפרע גובה ההשתתפות של המעסיק בהוצאת הנסיעה למקום העבודה לתקרה של 21.56 שקל ביום, במקום 21.14 שקל, שנקבע ביולי 2004.

עם זאת, מבדיקת חשבים עולה כי למרות הודעת משרד התמ"ת צו ההרחבה המורה על העלאת ההחזר על הוצאות נסיעה עוד לא הוצא, כך שהסכום נותר 21.14 שקל ביום. ההסתדרות מתכוונת לפנות בקרוב לשר התמ"ת, אלי ישי, בדרישה כי יוציא לאלתר את הצו המורה על העלאת ההחזר.

עוד מציינים מומחי חשבים, כי עצם ההיזדקקות לתחבורה יוצרת את חובת התשלום, ולכן גם אם מרחק הנסיעה הוא תחנת אוטובוס אחת בלבד, חלה על המעסיק חובת התשלום.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully