וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א היקרה: מדורגת 14 ביוקר המחייה העולמי

הדר תדמור

24.7.2008 / 8:59

בשנתיים הקודמות היתה ת"א במקום ה-17 ברשימה, לפי המדד של חברת מרסר משאבי אנוש. מוסקבה היא העיר היקרה ביותר בעולם

העיר תל אביב נמצאת במקום ה-14 ברשימת הערים בעלות יוקר המחייה הגבוה בעולם של חברת הייעוץ מרסר משאבי אנוש. תל אביב התקדמה מעלה ברשימה לעומת השנתיים הקודמות, בשתיהן היה דירוגה במקום ה-17. במדד יוקר המחייה של מרסר קיבלה תל אביב ניקוד 105, לעומת ניקוד של 97.7 בשנה שעברה.

סקר יוקר המחייה של מרסר כולל 143 ערים מ-6 יבשות והוא בוחן באופן השוואתי את עלותם של 200 פריטים בכל עיר, ביניהם עלות הדיור, התחבורה, המזון, הביגוד, המוצרים לבית והבידור. לפי הסקר של מרסר, ניו יורק היא עיר הבסיס, אליה מושוות שאר הערים. משמעות הדבר היא שהניקוד של העיר ניו יורק עומד על 100, וממנה נגזר הניקוד של שאר ערי העולם.

מוסקבה היא העיר בעלת יוקר המחייה הגבוה ביותר בעולם, לפי הסקר של מרסר. זוהי השנה השלישית ברציפות בה מוסקווה נמצאת במקום הראשון בסקר, הבוחן את יוקר המחיה של 143 ערים ב-6 יבשות.

במקום השני ברשימה נמצאת העיר טוקיו. במקום השלישי נמצאת לונדון ובמקום הרביעי אוסלו. את החמישייה הראשונה סוגרת העיר סיאול הדרום קוריאנית. בעשירייה הראשונה ניתן למצוא גם את הונג קונג ומילאנו.

העיר רומא נמצאת במקום ה-18 ברשימה. ניו יורק ירדה מהמקום ה-15 בשנה שעברה למקום ה-22 ברשימה השנה. אמסטרדם נמצאת במקום ה-25. העיר סאו פאולו הברזילאית זינקה מהמקום ה-62 בשנה שעברה למקום ה-25 גם כן, שכן לה ניקוד זהה כמו אמסטרדם - 97 נקודות.

בקרב חמש הערים בעלות יוקר המחייה הגבוה באמריקה נמצאות רק 2 בארה"ב: ניו יורק ולוס אנג'לס (שנמצאת במקום ה-55 ברשימה).

סינגפור נמצאת במקום ה-13 ברשימה. העיר בייג'ין הסינית נמצאת במקום ה-20 ברשימה ואילו שנחאי נמצאת במקום ב-24. בירת פרגוואי, אסונסיון, היא העיר בעלת יוקר המחיה הנמוך ביותר מבין כל הערים שנכללו בסקר, זו השנה השישית ברציפות. בין הערים שנמצאות במקומות האחרונים בסקר נמצאות קראצ'י שבפקיסטן, מונטווידאו שבאורגוואי ובואנוס איירס בירת ארגנטינה.

הפער שבין הערים בעלות יוקר המחייה הגבוה והנמוך הולך ומתרחב - כך אמרה איבון טרייבר, מנהלת מחקר בחברת מרסר. "תנאי השוק הנוכחיים הובילו להיחלשות נוספת בדולר והתחזקות ביורו ובמטבעות נוספים. השינוי בשערי המטבעות הביאו לשינויים קיצוניים בדירוגים השנה".

"למרות שהערים בעלות יוקר המחייה הגבוה במערב אירופה ואסיה נותרו בין 20 הערים המובילות בעולם, ערים במזרח אירופה, ברזיל והודו התקדמו ברשימה. בניגוד לכך, העיר ניו יורק ירדה בדירוג", אמרה טרייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully