וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר מקבל רוח גבית מתוכנית ההצלה לפאני ופרדי

TheMarker

24.7.2008 / 9:49

התוכנית לפתיחת קו אשראי של כ-25 מיליארד דולר לטובת פרדי מק ופני מיי החזירו את ביטחון המשקיעים במגזר הפיננסי

בהמשך השבוע צפויים להתפרסם הזמנות מוצרים ברי קיימא, נכון לרגע זה צפויים להצביע על ירידה של כ-0.2% ולאותת על המשך הצטמצמות הפעילות התעשייתית. ביטחון הצרכנים ככל הנראה ירד לשפל חדש עם קריאה של 56.2, ויאותת על המשך הירידות בנכונות האזרח האמריקאי לצרוך כבעבר. אם נוסף את מכירות הבתים הקיימים אשר צפויים גם הם להיות שליליים, שלל הנתונים, במידה ואכן יעמדו בשורה אחת עם ההערכות המקדימות, עלולים להחזיר את השטר הירוק למסלול ההפסדים בזירה הגלובלית.



הדולר נסחר סביב הרמות של 1.57 כנגד ה, 107.85 אל מול ה ו-1.998 אל מול ה ב-05:50 (GMT).



הסדקים בכלכלת האי הבריטי מתעמקים. סקר CBI הצביע על ירידה של קרוב ל-30% באישורי המשכנתאות בחודש יוני כשבמקביל מחירי הבתים ממשיכים לצנוח. האווירה בקרב התעשיינים בבריטניה פסימית ביותר על רקע התייקרות עלויות היצור במקביל לירידה בפעילות הכלכלית.
מפעלים רבים העריכו כי יאלצו לפטר עובדים כשהם מחזקים את ההערכות כי בריטניה בדרך למיתון אשר עלול להיות עמוק מזה של ארה"ב.
שוק הדיור באי הבריטי זכה לשנים רבות של שגשוג ובחודשים האחרונים חווה ירידת מחירים עקבית אשר הובילה לערעור ביטחון הצרכנים. השטרלינג נסחר סביב הרמות של 1.998 אל מול הדולר, 0.786 כנגד היורו ו-215.5 אל מול הין ב-05:43 (GMT).



המשקיעים ישאו עיניהם תחילה אל עבר פרסום סקר IFO לאקלים העסקי בכלכלה הגדולה בגוש היורו גרמניה ב-08:00 (GMT). במקביל לפרסום סקר ה IFO בגרמניה יפורסם מדד מנהלי הרכש של כלל גוש היורו אשר על פי ההערכות המוקדמות צפוי להצביע על המשך הצטמצמות הפעילות הכלכלית בגוש.
המכירות הקמעונאיות בבריטניה יזכו גם הם לתשומת לב מרובה ב-08:30 (GMT) וצפויות להכביד על המטבע המלוכני. אולם, את מרבית תשומת הלב צפוי למשוך שוק הנדל"ן בארה"ב עם פרסום מכירות הבתים הקיימים. ההערכות עומדות על ירידה לרמה של 4.93 מיליון, תוצאה אשר עשויה לחדש מעט את המכירות על השטר הירוק.



דולר/שקל:



בזירה המקומית מאז הרחבת התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח נחלש השטר הישראלי בכ-8.8% בקירוב. טרם ההתערבות צלל הזוג אל מתחת לרמת ה-3.20 ומשהכריז בנק ישראל כי יגדיל את כמות רכישת הדולרים מכ-25 מיליון ל-100 מיליון, מיהרו משקיעים זרים ומקומיים לממש רווחים ואף להפוך פוזיציות.
דוח הלמ"ס האחרון הצביע על האטה בפעילות הכלכלית כשהתחזיות להמשך ההאטה בכלכלה הישראלית בשנה הקרובה מתגברות ומתקדרות. הירידה החדה בקצב עליית מדד המחירים לצרכן מרמה של 0.7% בקצב חודשי בחודש מאי לרמה של 0.1% בחודש יוני הנמיכו את הספקולציות להעלאת ריבית קרובה.
במידה ויחלו להצטמצם פערי הריבית לרעתו של השטר הישראלי צפוי לחץ המכירות על השקל להתגבר.
מההיבט הטכני ממשיך הזוג להיסחר סמוך לרמות ה-3.5 שקל לדולר אך עדיין לא פרץ את רמת התנגדות זו. פריצה של רמה זו עשויה להוביל את הזוג אל עבר רמות ה-3.64 ויגבירו את ההערכות לשינוי מגמה על הזוג, תמיכה מגיעה סביב רמות ה-3.436.



נפט:



מחירי הזהב השחור המשיכו לצלול מטה לאחר פרסום דו"ח של סוכנות האנרגיה בארה"ב אשר אותת כי הביקושים מאטים. מחירי הנפט הגבוהים מקשים על הצרכנים בארה"ב את המשך הצריכה כבעבר בפרט על רקע ההאטה הכלכלית. ההערכות כי הביקושים בארה"ב הגיעו לנקודת פסגה וכעט יחלו לרדת במקביל לסימנים גוברים, המעידים על החרפת ההאטה הכלכלית הגלובלית, לוחצים את מחרי הזהב השחור מטה.
התמיכה הקרובה המשמעותית של הנפט מגיעה ב-123 דולר לחבית, התנגדות ב-127 דולר לחבית. חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הנפט נסחר סביב הרמות של 124.45 דולר לחבית ב-05:35 (GMT).



זהב:



החזרה של הצבע הירוק לשוקי המניות במקביל להתאוששותו של הדולר הובילה למימושים נרחבים על המתכת היקרה.
העלייה בשווקי המניות הביאה סוחרים רבים להעביר את הונם חזרה משוקי הסחורות אל שוקי המניות וגררה מימושים נרחבים על הזהב.
במקביל התחזקותו של השטר הירוק שחקה את האטרקטיביות של המתכת היקרה כהשקעה אלטרנטיבית. הצלילה במחירי הנפט הנמיכה מעט את החששות האינפלציוניות והעניקה רוח גבית למחזיקי פוזיציות המכירה על הזהב.
חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הזהב נסחר סביב הרמות של 924.52 דולר לאונקיה ב-05:55 (GMT).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully