וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו ההתנגדויות לתוכנית הבנייה בכיכר המדינה

רז סמולסקי

24.7.2008 / 10:26

המגדלים החדשים יתנשאו לגובה של 40 קומות ומפלס הפרויקט יונמך לגובה הרחוב

בשנת 2000 אושרה תוכנית הבנייה של הכיכר. תוכנית זו מאשרת בנייה של 387 דירות בשלושה צמדי מגדלים בגובה 29 קומות ושטחי מסחר בהיקף של 10,800 מ"ר. בנוסף, מאפשרת התוכנית הרמה של הכיכר לגובה של 10 מטרים מעל מפלס הרחוב.



באפריל השנה הפקידה הועדה תוכנית החדשה, שממירה שטחי מסחר לדירות מגורים וכך מספרן עולה ל-453 דירות - תוספת של 66 דירות בשטח ממוצע של כ-130 מ"ר נטו. המגדלים החדשים יתנשאו לגובה של 40 קומות ומפלס הפרויקט יונמך לגובה הרחוב.



בין המתנגדים היו בעלי קרקע במתחם הטוענים לפגיעה בזכויותיהם בעקבות התוכנית החדשה והתנגדויות של תושבים הגרים סביב הכיכר. אלה טענו למטרדים מסוג רעש ואבק בזמן הבנייה והצללה של המגדלים הגבוהים לאחר מכן.



הועדה דחתה התנגדויות אלה. יו"ר הועדה דורון ספיר מציין כי טיעונים של מטרדים בזמן ביצוע עבודות הבנייה אינם רלוונטיים וכי ההבדל בין ההצללה שיוצרים מגדלים בני 29 קומות (על פי התוכנית המאושרת) לבניינים בני 40 קומות אינו משמעותי עבור הבניינים בכיכר המדינה שבהם חמש קומות בלבד.



הוועדה הציבה תנאים לבנייה: גובה הבניינים לא יעלה על 40 קומות, גובה כל קומה ברוטו לא יעלה על 4 מטרים ובסף הכל הגובה המקסימלי של הבניינים יהיה 175 מטרים. זאת כדי למנוע בנייה של קומות כפולות שיכולות ליצור הגבהה נוספת של הבניינים.



דני גולדשמידט, נציגם של 130 בעלי הקרקעות בכיכר המדינה, אמר כי הוא מקווה לצאת לבנייה בתוך שנה וחצי עם התוכנית החדשה. "היה ויהיו ערעורים נוספים שיעכבו אותנו, נחזור לתוכנית הקודמת המאושרת של שלושה צמדי מגדלים".



בנובמבר 07', הוציאו בעלי הקרקע מכרז קבלנים לבניית המגדלים. הקבוצות שהכריזו על התמודדותן בפרויקט הן אלקטרה בנייה בשיתוף עם אשדר, ודניה סיבוס בשיתוף א.דורי. עלות ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ-1.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully