וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנק הפועלים לא משתלם לייעץ לשכירים בפריפריה

אתי אפללו

24.7.2008 / 11:18

לא ייכנס לייעוץ פנסיוני לשכירים בפריפריה עד אפריל 2009 גם אם יקבל רישיון. שכירים בפריפריה משתכרים מעט והייעוץ איננו משתלם

בנק הפועלים לא ייכנס לייעוץ פנסיוני לשכירים בפריפריה, עד אפריל 2009 גם אם יקבל את הרישיון הפנסיוני מוקדם יותר. הבנק ממתין בימים אלו לקבלת רשיון לייעוץ פנסיוני כאשר על פי סיכום בין הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, וחבר הכנסת סטס מיסז'ניקוב, יוכל בנק הפועלים, כמו הבנק הלאומי, להיכנס בשלב זה לייעוץ פנסיוני לעצמאיים ולשכירים בפריפריה בלבד במוצרים קרנות פנסיה וקופות גמל, כאשר מאפריל 2009 הוא יוכל לייעץ גם בביטוחי חיים.

מהבנק מציינים כי דחיית הכניסה לייעוץ פנסיוני לשכירים עד אפריל 2009 נעשה על מנת שיוכלו לתת להם ייעוץ מלא בשלושת המכשירים. עם זאת, העדר היכולת לתת ייעוץ ביטוחי חיים לא יפריע לבנק הפועלים להיכנס לייעוץ פנסיוני לעצמאיים החל מהמועד בו יתקבל הרישיון, אשר להערכת הבנק יהיה בעוד מספר שבועות.

עמדה זו של בנק הפועלים פוגעת למעשה ביסודות של ההסכם בין ענתבי למיסז'ניקוב לפיו לא יפגעו השכירים בפריפריה מדחיית כניסת הבנקים הגדולים.

בחודשים האחרונים בנק הפועלים נערך במרץ לקראת הכניסה לייעוץ הפנסיוני. יצרנים שונים בשוק מספרים כי הבנק עושה שינויים רבים במערכת הייעוץ שלו על מנת להכינה לפעולה. יצוין כי בחירתו של בנק הפועלים לדחיית הכניסה לייעוץ פנסיוני לשכירים בפריפריה יכולה לנבוע גם משיקולי כדאיות כלכלית מאחר ושכירים בפריפריה משתכרים מעט והייעוץ להם איננו משתלם לבנק.

עד כה, נכנסו לייעוץ פנסיוני הבנקים הבינוניים מזרחי-טפחות, הבינלאומי, דיסקונט ועוד כאשר הם מעניקים ייעוץ פנסיוני לעצמאיים ושכירים ללא ייעוץ לביטוחי חיים.

בנק לאומי מחכה בימים אלו לקבלת הרישיון לייעוץ פנסיוני לעצמאים ושכירים בפריפריה מידין ענתבי לאחר שענתבי ערך בבנק בדיקות קפדניות.

מבנק פועלים נמסר בתגובה: "הבנק ייכנס לייעוץ פנסיוני לעצמאיים עם קבלת הרישיון מהאוצר. עם זאת, הבנק ייכנס לתחום השכירים בפרפריה ברגע שיותר לו לייעץ גם בביטוחי חיים, כלומר באפריל 2009. זאת על מנת לתת שרות מיטבי ללקוחות שיביא בחשבון את הצרכים הפיננסיים והפנסיוניים והביטוחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully