וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: ממליצים "ניטרלי" למניית מכתשים אגן; מחיר יעד 31 שקל

TheMarker

24.7.2008 / 11:05

בית ההשקעות נמסר כי צפוי שיפור חד ברווח הנקי לרמה של מעל 70 מיליון דולר



צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השני ביום ה' ה-7 לאוגוסט 2008.



באי.בי.אי מעריכים כי גם ברבעון הזה חברת מכתשים אגן תציג צמיחה דו ספרתית בהכנסות של כ-20%, לאור הביקושים החזקים בשוק החקלאי. עליית המחירים במוצרי ההדברה צפויים לפצות על עליית מחירי חומרי הגלם החדה ויובילו ליציבות בשיעורי הרווחיות.



הכנסות - צפויות לצמוח עקב הביקושים החזקים בענף החקלאות בלמעלה מ-18% בזכות מספר סיבות:



הביקושים החזקים מאירופה שאחראית לכ-40% מההכנסות ברבעון. החשיפה לאירופה תורמת להכנסות ולרווחיות גם עקב התחזקות היורו מול הדולר. שער היורו מול הדולר ברבעון השני עמד ברמה של כ-1.58 יורו לדולר בעוד שברבעון המקביל הוא נע באזור ה-1.34 יורו לדולר.



המשך הצמיחה בענף החקלאות והפעילות בשווקים המתעוררים ?עליית מחירי התירס והסויה הביאו לעלייה בהיקפי הגידול במדינות דרום אמריקה שממשיכה לצרוך מוצרי אגרוכימיה בקצב גובר.



עליה במחירי הגלייפוסט אותו קונה מכתשים בעיקר ממנוסנטו ומשווקת. המוצר מהווה כ-10% מהמכירות השנתיות של החברה. העלייה במחיר משפיע על מחזור ההכנסות של מכתשים ופחות על הרווחיות.



רווחיות ? העלייה במכירות, תנועת המטבעות והשיפור הקל במחירי המכירה, כל אלו צפויים לפצות על הקפיצה החדה במחירי חומרי הגלם. מחיר הנפט שהגיע לרמות שיא בשלהי הרבעון משפיע גם על הוצאות היצור. כך נמסר מאי.בי.אי.



בשורה התחתונה צפוי שיפור חד ברווח הנקי לרמה של מעל 70 מיליון דולר. רווח זה נמוך משמעותית מהרבעון הקודם אך הוא מהווה רבעון שיא כל הזמנים מבין כל הרבעונים השניים.



בימים האחרונים אנו רואים ירידות חדות במחירי הסחורות החקלאיות במקביל לירידה במחירי הנפט. כלכלני אי.בי.אי מאמינים כי אם המגמה הזו תוחרף מכתשים אמנם עשויה ליהנות ממחירי חומרי גלם נוחים יותר אך היא עלולה להיתקל בחקלאים שנמצאים בתסבוכת של הוצאות שיא ומחירים יורדים. תופעה זו עלולה ליצור לחץ על חברות האגרוכימיה, אם כי במידה פחותה ביחס לתחומים אחרים כמו הדברה וזרעים.



בבית ההשקעות ממליצים "ניטרלי" למניית מכתשים אגן עם מחיר יעד של 31 שקל (מחיר נוכחי 27.8 שקל).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully