וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס איבדה את הבכורה לטובת טויוטה בגלל המשבר בארה"ב

24.7.2008 / 11:11

ענקית הרכב האמריקאית רשמה צניחה תלולה של 20% במכירות בצפון אמריקה ברבעון השני. טויוטה, מצדה, ממשיכה לעלות

שינוי במאזן הכוחות בין ענקיות הרכב העולמיות. תאגיד ג'נרל מוטורס האמריקאי משתרך בעקביות אחרי טויוטה היפנית במכירות עולמיות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה, בעקבות הירידה במכירות בצפון אמריקה.

יצרנית המכוניות, שמושבה בדטרויט, מסרה אתמול כי מכירות הרכב שלה נפלו ב-3% במחצית הראשונה של 2008, ל-4.54 מיליון. גם מכירות גבוהות באירופה, אסיה ואמריקה הלטינית לא הצליחו לפצות על הירידה בצפון אמריקה. המכירות של טויוטה, לעומת זאת, עלו ב-2.2% במחצית השנייה של השנה, ל-4.8 מיליון.

מחירי הדלק הגבוהים בארה"ב הכבידו בצורה משמעותית ביותר על מכירות המשאיות של ג'נרל מוטורס. שתי החברות קיצצו את ייצור המשאיות בארה"ב, כדי להתאימו לירידה בדרישה ולמעבר של הצרכנים לכלי רכב שצורכים פחות דלק. הצניחה בדרישה האמריקאית לרכבי SUV וג'יפים פגעה במיוחד בג'נרל מוטורס, שבעבר מכירות רכבים אלה היוו את עיקר פעילותה. טויוטה, מאידך, הצליחה לאזן את החולשה בשוק האמריקאי בזכות צי הרכב החזק שלה, אבל עדיין מתכננת להנמיך את צפי המכירות העולמיות שלה ב-2008.

עד 2007 הובילה ג'נרל מוטורס במעט על טויוטה בראש יצרניות המכוניות העולמיות. ואולם ברבעון השני רשמה החברה ירידה של 5% במכירות העולמיות, המשקפת גם צניחה חדה של 20% במכירות בצפון אמריקה, השוק הגדול ביותר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully