וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ להבות הבשן במו"מ למכירת 50% ממפעלם לפי שווי של 200 מיליון שקל

עמירם כהן

24.7.2008 / 11:20

התמורה עבור המפעל להבות כיבוי ומיגון מיועדת להשקעות במפעל; להשלמת צבירת זכויות פנסיה

מפעל להבות כיבוי ומיגון, בבעלות מלאה של קיבוץ להבות הבשן, מתמחה בייצור מערכות כיבוי אוטומטיות ליישומים צבאיים ואזרחיים, ומערכות מיגון והתרעה נגד שריפות. באחרונה השלים המפעל עסקה לאספקת מערכות גיבוי אוטומטיות לרכבי שטח של חיל הנחתים האמריקאי בהיקף של 50 מיליון דולר. ככל הידוע, רכשה החברה האמריקאית ציוד מיגון לרכב גם מחברת פלסן של קיבוץ סאסא וממפעל לייצור זכוכית משוריינת שבבעלות קיבוץ צובא.

לפני כשנה ניהל קיבוץ להבות הבשן מו"מ עם מספר חברות ישראליות על מכירות של עד 50% מהחזקותיו במפעל אך המו"מ נכשל על רקע פערי מחיר. בכוונת הקיבוץ להישאר בשליטה במפעל - אך הצעת מחיר אטרקטיווית במיוחד - עשויה לשנות את העמדה.



מפעל להבות ייצור מיגון הוקם לפי 40 שנה והוא אחד ממפעלי התעשייה הוותיקים ביותר בתנועה הקיבוצית. המפעל מעסיק 70 עובדים. התמורה שתתקבל ממכירות האחזקות מיועדת להשקעות ופיתוח המפעל, להשלמת צבירת זכויות פנסיה לחברים, ולחלוקה אישית בין חברי הקיבוץ (להבות הבשן הוא קיבוץ מופרט).



מנכ"ל הכספים במפעל, ניר בהט, אישר כי מתנהלים מגעים עם מספר חברות גדולות בחו"ל, שכניסתן למפעל עשויה להגדיל את פוטנציאל השיווק של מוצרי המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully