וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים על קופות הגמל? לא באתרי הבנקים

אתי אפללו

24.7.2008 / 11:30

בהתאם למגמה לצמצם את הזיקה בין הבנקים לקופות, מיום ראשון הציבור לא יוכל לקבל באתרי האינטרנט של הבנקים מידע על הקופות

ביום ראשון הקרוב תיכנס לתוקפה הנחיה שהוציא הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי, לפיה עמיתים בקופות הגמל לא יוכלו לראות את הנתונים על קופת הגמל שלהם באתרי האינטרנט של הבנקים וכן לא יוכלו לבצע משיכות מקופות הגמל הגבוהות מ-50 אלף שקל בסניפי הבנקים. צעד זה של ענתבי הוא חלק ממגמה של הפרדת הקשר בין קופות הגמל והבנקים, בהתאם לרפורמת בכר.

הבנקים מכרו את קופות הגמל שלהם לגופים מוסדיים פרטיים (חברות הביטוח ובתי ההשקעות) אולם התיפעול של קופות הגמל ומערך השירות ללקוח נותר בידי הבנקים. ענתבי מבקש לצמצם את הזיקה של לקוחות הגמל לבנקים ובשורה של צעדים הוא מגביל את השירות שנותנים הבנקים ללקוחות.

הגופים המוסדיים דווקא מרוצים מצעדים אלו משום שלאחרונה הם מתמודדים עם שטף של משיכות כספים מהקופות, בייחוד מצד חוסכים מבוגרים שחוששים להשאיר את הכספים בקופות הגמל בתקופה זו של ירידות בשוק ההון.

הגופים המוסדיים מתלוננים כי ידם של הבנקים קלה בכל הנוגע למשיכות הכספים מהקופה והם לא מסבירים ללקוח את החשיבות שבהישארות בקופה גם בעת ירידות בשווקים.

עם זאת מי שייצא נפסד מהמהלך בשלב זה הם עמיתי קופות הגמל, כי רמת השירות נפגעת. זאת משום שהגופים המוסדיים עדיין לא נמצאים בפריסה רחבה כמו זו של הבנקים והלקוח איננו יכול להיכנס לסניף ולברר את מצבו בקופה.

כמו כן לא לכל הגופים המוסדיים אתרי אינטרנט בהם מעודכן מצב הקופה של העמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully