וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הגמר בברצלונה - 10 חברות כבר הגישו מועמדות לתחרות Mobile Innovation שתתקיים בישראל

אמיתי זיו

24.7.2008 / 11:42

לתחרות המקדימה בישראל מוזמנים סטארט אפים מכל העולם; נציגות ישראלית אחת כבר מובטחת בגמר - מודו



עשרה סטארט אפים ישראליים מתחום המובייל כבר הגישו את מועמדותם להשתתפות בתחרות Mobile Innovation הישראלית שמקיים השנה ארגון ה-GSMA העולמי יחד עם קרנות הון הסיכון כרמל ונצ'רס, פיטנגו, וסקויה ובשיתוף TheMarker, , ו.



מקרן ההון הסיכון כרמל ונצ'רס נמסר כי חברות רבות נוספות יגישו בימים הקרובים את מועמדותן, ומתוך הרשימה ייבחרו אלה שיעלו לשלב הבא. ההרשמה תיסגר ב-1 באוגוסט.



"ישראל היא המדינה השנייה בחשיבותה בעולם ביצירתיות שלה בתחום הסלולר, ורצינו לכסות את הפיתוח הטכנולוגי והידע שיש בישראל ולחשוף אותו למפעילים, לתת זרקור על הפעילות שקיימת", אומרת ליסה וסט, אחת ממארגנות התחרות מטעם ארגון ה-GSMA. "ישראל מפיקה גם תכנים לסלולר וגם טכנולוגיות ליבה שמגיעות לחברות כמו אריקסון ונוקיה-סימנס וזו התמקדות חשובה מבחינת התחרות.



"היה לנו קשה לתאם את התחרות בישראל מבחינת הזמנים לכן זו התחרות היחידה בעולם שהיא אינטראקטיווית. אנחנו מחפשים רעיונות חדשים בכל תחום, אפילו צריכת חשמל וטכנולוגיות ירוקות, שיהיו ללא ספק בפוקוס. אנחנו גם מחפשים רעיונות שייצרו מודלים עסקיים חדשים בעולם הסלולרי כפי שעושה מודו, אבל שיוכיחו החזר השקעה, לחברה, למפעיל ולצרכן. בכל מקרה המטרה שלנו לא לצמצם את ההגדרות לתחרות אלא להרחיב אותן".



השנה תתקיים לראשונה תחרות ה-Mobile Innovation בישראל, ובמקביל בעוד שלושה מקומות בעולם. התחרות בישראל מתקיימת במודל וירטואלי, בוועידת וידאו, וחברות מכל העולם יכולות להגיש את מועמדותן. בתחרות בישראל ייבחרו חמש חברות, לפי קטגוריות שונות, שיעלו לחצי הגמר, והחברה הזוכה מביניהן תזכה לטוס לברצלונה בפרס שכולל טיסה, אירוח מלא, כניסה לתחרות ואף מימון של דוכן תצוגה בתערוכה. כמו כן, החברה תזכה להתמודד מול 6 חברות נוספות בכל העולם בגמר התחרות על תואר הסטארט אפ המבטיח בעולם הסלולרי.



מבין ה-6 הללו מובטחת כבר נוכחות של חברה ישראלית אחת - מודו. מודו, שהוקמה על ידי דב מורן, הגישה את מועמדותה בקטגוריית 'סטארט-אפ אמיתי בתחום המובייל' לתחרות המקדימה שהתקיימה ב-5 ביוני באטלנטה. מודו זכתה בכרטיס יחד עם הסטארט אפ הגרמני Ubidyne.



מלבד קטגוריית 'סטארט-אפ אמיתי בתחום המובייל', אשר הקריטריון בה מחייב את החברה הניגשת להכנסות של עד מיליון דולר בשנה, קיימות הקטגוריות הבאות: "פלטפורמה או תשתית למפעילים", שנוגעת לפתרונות טכנולוגים הנמצאים אצל משווקים למפעילים סלולריים; "אפליקציה או שירות לצרכנים"; "אפליקציה למובייל בשוק ורטיקאלי" (פיתוחים בסלולר לתחומים חיצוניים כמו מסחר, בריאות וכדומה); והקטגוריה "טכנולוגיה אלחוטית למכשירים סלולריים" - פיתוחים בתוך המכשיר, כגון שבבים, אנטנות ומסכי תצוגה. בכל הקטגוריות הללו אסור לחברה לעבור רף הכנסות שנתי של 20 מיליון דולר על מנת להגיש מועמדות.



התחרות המקדימה הישראלית תתקיים ב-16 בספטמבר במשרדי מיקרוסופט בהרצליה. בפאנל השופטים יישבו נציגי קרנות הון הסיכון, פיטנגו סקויה וכרמל, נציגי מפעילת הסלולר הגדולות אורנג' העולמית, SK טלקום וטלפוניה, וכן נציג היזמים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully