וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זעריא מאי.בי.אי: מכתשים אגן צפויה לדווח על צמיחה חזקה של 37% ברווח הנקי ל-71 מיליון דולר

נתן שבע

24.7.2008 / 12:38

מכתשים אגן תפרסם את דו"חותיה ביום חמישי הבא



צפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון השני ביום חמישי הבא ובאי.בי.אי צופים לחברה רבעון חזק. מנהל מחלקת המחקר יובל זעירא מעריך כי החברה תמשיך ליהנות מהעלייה בביקושים למוצרי החקלאות ותדווח על זינוק של 19% בהכנסות ל-652 מיליון דולר ועל עלייה של 37% ברווח ל-71.4 מיליון דולר - פחות מהרבעון הראשון, אך רבעון שני טוב מאי פעם.



עלית המחירים במוצרי ההדברה צפויים לפצות על עליית מחירי חומרי הגלם החדה ויובילו ליציבות בשיעורי הרווחיות, מציין זעירא. בבית ההשקעות מעריכים כי הביקושים החזקים מאירופה שאחראית לכ-40% מההכנסות ברבעון, תתרום להכנסות גם בשל התחזקות היורו אל מול הדולר.



בנוסף לכך, נהנתה החברה מהמשך הצמיחה בענף החקלאות והפעילות בשווקים המתעוררים המובלת על ידי עליית מחירי התירס והסויה. כמו כן, זוכה החברה גם לעלייה במחירי קוטל העשבים הגלייפוסט אותו קונה מכתשים בעקיר ממונסנטו ומשווקת אותו. המוצר המהווה כ-10% מהכנסות החברה משפיע בעיקר על ההכנסות ופחות על שיעורי הרווחיות.







אם המגמה של ירידה חדה במחירי הסחורות היחלשות במחיר הנפט מכתשים אגן עשויה ליהנות ממחירי חומרי גלם נוחים יותר, אך עלולה להיתקל בחקלאים הנמצאים בתסבוכת של הוצאות שיא ומחירים יורדים. תופעה זו עלולה ליצור לחץ על חברות האגרוכימיה, אם כי במידה פחותה ביחס לתחומים אחרים כמו הדברה וזרעים, מציין זעירא.



באי.בי.אי. מותירים למניה המלצת "ניירטלי" במחיר של 31 שקל - 7% מעל מחירה בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully