וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך שלחה את בכירי חברת החשמל לפוליגרף

אבי בר-אלי

24.7.2008 / 16:44

הרשות מנסה להתחקות אחר חברי הנהלה המדליפים מידע לעיתונאים. הבודק החיצוני: "בחברה תרבות ארגונית לקויה"

מהלך תמוה נוסף תמוה נוסף מבית מדרשה של רשות ניירות ערך: הרשות מינתה לפני כחודש בודק חיצוני על מנת להתחקות אחר חברי הנהלת החברה המדליפים פרטי מידע לעיתונאים. בחברת החשמל כבר החלו בבדיקות בפוליגרף לחברי הדירקטוריון וההנהלה - אך טרם אותרו המדליפים.

ממסקנות הבודק החיצוני עולה כי בחברה קיימת "תרבות ארגונית לקויה בכל הנוגע להדלפות מידע סודי ומידע פנימי של החברה לגורמים בלתי מוסמכים ובראשם עיתונאים".

בחודש יוני השנה מינה יועץ המשפטי של חברת החשמל את עו"ד מורן מאירי ממשרד עו"ד מטרי, מאירי ושות' כבודק חיצוני לבדיקת הדליפות של נתונים מהדו"חות הכספיים השנתיים ל-31 בדצמבר 2007 לכלי התקשורת. זאת, בעקבות דרישת רשות ניירות ערך. במסגרת הסמכתו התבקש הבודק החיצוני לבדוק את מקור הדליפות מהדו"חות הכספיים, וכן להציע אמצעים בהם תנקוט החברה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.

בין הממצאים שנחשפו בבדיקתו של עו"ד מאירי עולה שהתרשם כי אין בחברה ובקרב חברי הדירקטוריון מודעות להשלכות הדלפות המידע מישיבות הדירקטוריון, וכי חברי ההנהלה אינם פועלים על-פי הנוהל בעת פניית עיתונאים, וכי לא ננקטות די פעולות ליישום הנהלים ולאכיפתם. לבקשת הבודק, החלו בחברת החשמל בהליך בדיקת פוליגרף לחברי הנהלת החברה - וזה אף הציע ליו"ר החברה, מוטי פרידמן, למסור "רשימת נבדקים קצרה אשר ניתן יהיה לזהות ברמת וודאות סבירה כי האדם המדליף נמנה עליה".

הבודק החיצוני לא הצליח לאתר ברמת ודאות מספקת את זהות המדליף מן הדו"חות הכספיים של שנת 2007 - אך ציין כי התרשם שחברת החשמל לא פעלה "בנחישות מספקת" על מנת להקדים ולפרסם את הדוחות הכספיים ל-2007 בטרם יתפרסמו נתונים חלקיים מתוכם בתקשורת.

הבודק ממליץ לחברה לבצע פעולות הכשרה והסברה, קביעת ועדכון נהלים, אימוץ תוכנית אכיפה פנימית בעניין הדלפות וסודיות המידע, מינוי ממונה על האכיפה, הקמת והפעלת מערכת "קו חם" והפעלת מנגנוני הבקרה של החברה בהקשר זה.

מדירקטוריון חברת החשמל נמסר בתום ישיבתו היום, כי הוא "רואה בחומרה רבה את הדלפות הנתונים מישיבות הדירקטוריון בכלל ומהדוחות הכספיים של החברה, טרם פרסומם, בפרט" - וכי יאמץ עקרונית את מסקנות והמלצות הבודק החיצוני - ויפעל ליישמן בתוך חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully