וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: עו"ד רשלן ישלם ללקוחו לשעבר 620 אלף שקל לאחר שלא רשם עיקול

הילה רז

24.7.2008 / 15:40

עו"ד יהודה פלק ישלם ללקוח שתבע אותו בעילת רשלנות מקצועית - 620 אלף שקל



עו"ד יהודה פלק ישלם ללקוח שתבע אותו בעילת רשלנות מקצועית 620 אלף שקל, ישיב לו אגרות והוצאות משפט בסך כ-11 אלף שקל וישא בשכר טרחת עורך הדין של לקוחו לשעבר בסך 33 אלף שקל. כך קבע באחרונה שופט בית משפט השלום בחיפה, אברהם אליקים.



מפסק הדין עולה כי עו"ד פלק ייצג את הלקוח בתביעה לתשלום סכום כספי. ב-98, ניתן פסק דין לזכות הלקוח בסך של כ-300 אלף שקל. פלק לא פתח בהליכי הוצאה לפועל נגד הנתבעים ולא רשם עיקולים על זכויותיהם לאחר מתן פסק הדין, אף שבמעמד מתן פסק הדין ניתן גם צו עיקול.



הלקוח לשעבר, יצחק צרור, טען בתביעת הרשלנות שהגיש כי רק במאי 2004 נודע לו על קיומו של פסק הדין ומשניסה לגבות את החוב במועד זה התברר לו כי שינוי שחל בנכסי הנתבעים מנע ממנו לגבות את הסכום המגיע לו. יתרת החוב בתיק ההוצל"פ שפתח צרור נגד הנתבעים עמדה על 660 אלף שקל, מתוכם הצליח לגבות 40 אלף שקל.



פלק טען כי על התביעה חלה התיישנות וכי הלקוח ידע על הזכייה בסמוך למתן פסק הדין. לדבריו הלקוח ידע כי הוא אינו מטפל במימוש פסק הדין, ולכן לגרסתו הוא לא הפר חובה כלשהי כלפי לקוחו לשעבר.



השופט אליקים קובע כי לאחר שפלק קיבל לפי בקשתו פסק דין המאפשר הטלת עיקול ברישום מבית המשפט ב-98', היה עליו לרשום את צו העיקול אצל רשם המקרקעין או לוודא כי צו העיקול נרשם. אי יידוע הלקוח כי ניתן עיקול וכי כל עוד לא נרשם אין לו משמעות מעשית, מהווים הפרת חובת זהירות כלפי הלקוח.



לדברי השופט "הנני סבור כי רישום עיקול חובה לבצע ביום קבלת הצו או תוך יום לכל המאוחר ואשוב ואזכיר כי הנתבע לא ביצע את הרישום כלל ואפילו לא לאחר חודשים".



השופט קובע כי עילת התביעה לא התיישנה מכיוון שהלקוח לא ידע כי לא נרשם עיקול לזכותו ב-99', ולפיכך הורה כי פלק ישלם ללקוחו לשעבר את הסך שהלקוח הפסיד כתוצאה מאי רישום העיקול במועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully