וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה תפצה את העמיתים בתשלום אחד

חגי עמית

24.7.2008 / 16:31

בית ההשקעות הודיע על שיפור תוכנית הפיצוי לעמיתי קופות הגמל שלו: תבור, חרמון ועצמון. יקבלו את מלוא סכום הפיצוי בספטמבר

בית ההשקעות פריזמה הודיע אתמול על שיפור תוכנית הפיצוי לעמיתי קופות הגמל שלו: עמיתי תבור, חרמון ועצמון יקבלו את מלוא סכום הפיצוי, בהיקף של כ-106 מליון שקל בתשלום אחד בלבד בספטמבר הקרוב.

מדובר בפיצוי לעמיתים שנקבע בעקבות פרשת התשואות הנמוכות של עמיתי קופות הגמל בינואר האחרון. קופות הגמל של פריזמה הפסידו בינואר לבדו עד 8%, בעקבות מדיניות השקעות לקויה שכללה מסחר באופציות.

שיפור התוכנית נעשה בעקבות סיכום אליו הגיעה פריזמה עם חברת הביטוח מנורה - המבטחת את פעילות בית ההשקעות - לפיו תישא פריזמה בעצמה בחלק מסכום הפיצוי, ובשאר תישא מנורה.

"פריזמה התחייבה לתוכנית פיצוי מרחיבה, למרות שלא היתה בשעתו התחייבות של החברה המבטחת, ומתוך הבנה כי תוכנית הפיצוי תישען על מקורותיו של בית ההשקעות בלבד", אמר מנכ"ל פריזמה, יובל גביש. "הסיכום עם מנורה מאפשר לנו לשפר את תוכנית הפיצוי לעמיתים הזכאים ולהעניק את מלוא סכום הפיצוי בתשלום אחד, כבר בספטמבר הקרוב".

שיעור הפיצוי בקופת הגמל חרמון יהיה כ-3.6%, בקרן השתלמות תבור כ-3.9%, ובקופת הגמל עצמון יעמוד הפיצוי על כ-3.2%. גם העמיתים שעזבו את הקופות מאז ינואר יהיו זכאים לפיצוי.

אירועי חודש ינואר היוו מהלומה קשה עבור בית ההשקעות פריזמה. קופות הגמל בבית ההשקעות פדו 1.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה.

המשמעות של השינוי בהסכם היא שהם לא יהיו חייבים להישאר בקופות הגמל עד סוף יולי 2009, בו במקור היה אמור להיעשות התשלום השני.

הפיצוי נעשה כחלק מאימוץ מסקנות הכלכלן עידו בהיר, שהגיש דו"ח על האירוע. לאחרונה הודיע בית ההשקעות על מינויו של גילי גרשלר למנכ"ל פריזמה קופות גמל. גרשלר היה אחראי על ניהול השקעות של כ 150 מיליארד שקל, בתפקידו הקודם כמנהל השקעות ראשי בקרנות הפנסיה הוותיקות.

  • עוד באותו נושא:
  • פריזמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully