וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות התנגד ולכן הטבות "חוק הגליל" לא יחולו על הנגב

עמירם כהן

24.7.2008 / 17:21

בקיבוצי הנגב טענו כי ההתנגדות נובעת ממניעים סקטוריאליים מפני שהחוק יסייע לקיבוצים ויקפח את המושבים



הטבות "חוק הגליל" לא יחולו על יצרני הביצים והפטם (בשר עוף) בישובי עוטף עזה, כך הוסכם בין שר החקלאות, שלום שמחון, לח"כ שי חרמש (קדימה), שיזם תיקון בחוק להחלת ההטבות המוקנות ב"חוק הגליל" גם לישובי עוטף עזה.



"חוק הגליל" שנחקק ב-1988 מקנה ליצרני הביצים והפטם ב-26 ישובים חקלאיים בגליל, רובם מושבים, עדיפות בקבלת מכסות ייצור ביצים על פני ישובים באזורים אחרים, ותוספת של 5.5 אגורות מתקציב המדינה לכל ביצה מיוצרת. סך העלות התקציבית של החוק הגיעה ב-2007 ליותר מ-40 מיליון שקל.



לפי תחשיב שהציג חרמש, העלות התקציבית ליישום חוק הגליל גם על ישובי עוטף עזה עשויה להסתכם ב-10 מיליון שקל בלבד. יישום החוק בישובי עוטף עזה יסייע בעיקר ליצרני הפטם, רובם קיבוצים. שר החקלאות התנגד לחוק, בטענה שחוק הגליל הוא בעייתי ממילא, ויש לסייע לחקלאי עוטף עזה בדכים אחרות. בקיבוצי הנגב טענו, כי התנגדות שר החקלאות נובעת ממניעים סקטוריאליים מפני שלדעתו הוא מיועד לסייע לקיבוצים ומקפח את המושבים.



בפגישה שקיימו לאחרונה שמחון וחרמש, הוסכם כי שר החקלאות יציע לממשלה לסייע לישובים החקלאיים בעוטף עזה בסכום זהה לסכום ממנו היו נהנים אילו אושרה להם הטבת חוק הגליל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully