וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלה במשבר: מכירות הבתים הקיימים בארה"ב נפלו ב-2.6% ביוני לשפל של 10 שנים

סוכנויות הידיעות

24.7.2008 / 17:31

איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב מסר כי מכירות הבתים הקיימים בארה"ב נפלו ביוני לקצב שנתי של 4.86 מיליון



מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו בחודש יוני ב-2.6% לעומת מאי לרמתן הנמוכה ביותר מזה 10 שנים, בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי - כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR).

המכירות נפלו לקצב שנתי של 4.86 מיליון יחידות. מכירות הבתים הקיימים נפלו ב-15.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודם, וכעת הן נמוכות ב-33% מהשיא שרשמו בשנת 2005. הנפילה במכירות הבתים הייתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי מכירות בתים קיימים ירדו ביוני לקצב שנתי של 4.95 מיליון יחידות.



המחיר החציוני של בתים קיימים המשיך לרדת גם בחודש יוני, ונפל ב-6.1% לעומת יוני 2007 ל-215,100 דולר. מלאי הבתים העומדים למכירה בשוק עלה ב-0.2% ביוני ל-4.49 מיליון, מספר המשקף מכירות של 11.1 חודשים לפי קצב המכירות הנוכחי. כשליש ממכירות הבתים שמתבצעות כיום בארה"ב, מסר NAR, הן מכירות של בתים מעוקלים או בתים שנמכרים בהפסד.



המכירות של בתים קיימים נפלו בשלושה מתוך ארבעת האזורים העיקריים בארה"ב ביוני. בצפון מזרח ארה"ב נפלו מכירות הבתים הקיימים ב-6.6%, במערב התיכון נפלו המכירות ב-3.4%, בדרום ירדו מכירות הבתים הקיימים ב-3.1%. במערב ארה"ב עלו מכירות הבתים הקיימים ב-1%. לורנס יאן, הכלכלן הראשי של NAR, מסר כי בחלק מאזורים שבהם נרשמה הירידה החדה ביותר במחירי הבתים, כגון אורלנדו ופיניקס, נרשמה ביוני עלייה במכירות הבתים הקיימים.



מוקדם יותר היום אישר בית הנבחרים האמריקאי סיוע ממשלתי נרחב לשוק הדיור האמריקאי, כולל סמכות רחבה למשרד האוצר להגן על שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק מפני קריסה. החוק כולל גם תוכנית אגרסיווית לסיוע למאות אלפי לווים להימנע מעיקול בתיהם, באמצעות מימון מחדש של משכנתאות זולות יותר בביטוח ממשלתי.



הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג'ורג' בוש יאשר את החוק, למרות התנגדותו לסעיף המקצה כמעט 4 מיליארד דולר לרשויות מקומיות לרכישה ושיפוץ של בתים מעוקלים. בוש נימק את ההחלטה בדחיפות בהחזרת האמון בשתי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות. התמיכה של בוש מבטיחה כי הצעת החוק תהפוך לחוק לאחר אישור סופי של הסנאט - ייתכן כבר ביום שבת.



רשות הפיקוח הפדרלית על הדיור בארה"ב (OFHEO) דיווחה השבוע כי מחירי הבתים בארה"ב ירדו במאי ב-4.8% לעומת החודש המקביל ב-2007 - הירידה החדה ביותר שלהם אי פעם. ביוני דיווחה חברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס כי מדד קייס-שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צנח באפריל ב-15.3% לעומת החודש המקביל ב-2007 - הנפילה החדה ביותר מאז שהמדד החל להתפרסם ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully