וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדקס: שבוע רצוף בדו"חות מפתיעים מחו"ל נפתח ביום ראשון בת"א

TheMarker

24.7.2008 / 17:34

כמו בשבוע שעבר, הכוכבים היו סקטור הפיננסים ומחירי הנפט

מדד המעו"ף פתח את השבוע בעליות שערים בהמשך לעליות השערים שנרשמו ביום ה' ובהמשך למגמה מעורבת בנטייה חיובית שנרשמה בשוקי חו"ל.
כפי שכבר ציינתי בעבר, הקושי המעניין שעומד בפני סוחרי המניות בעולם, הוא העובדה, ואני אומר זאת בזהירות, שהם הפכו בעל כורחם, לסוחרי סחורות.



השווקים הגיבו בתקופה האחרונה בחדות לשינויים שחלו במחירי הסחורות והנפט בעיקר, דבר שהפך את השוק למסוכן עוד יותר.



כאמור, השווקים בחו"ל סגרו את שבוע המסחר הקודם במגמה מעורבת, אך יותר חיובית משלילית.
הירידה במחירי הנפט שחווינו בשבועיים האחרונים, תדלקה לקראת סוף השבוע שעבר את העליות בחו"ל ובארץ וכך גם בשבוע הנוכחי.



ביום המסחר הראשון היינו עדים לעליות לאורך כל הסקטורים המקומיים כאשר ברקע פקיעת האופציות על מדד המעו"ף, הצפייה להחלטת הריבית בשבוע הבא ותחילת עונת הדוחות בארה"ב.



לגבי החלטת הריבית פרסם השבוע בנק ההשקעות ליהמן ברדרס סקירה על מצב האינפלציה בישראל. כלכלני הבנק צופים כי האינפלציה עשויה להתמתן בחודשים הקרובים וכי ככל הנראה בנק ישראל לא יעלה את הריבית פעם נוספת, סקירה שהוסיפה רוח גבית לשוק המקומי.



כמו בשבוע שעבר, הכוכבים היו סקטור הפיננסים ומחירי הנפט.



במשך השבוע פרסמו מספר גופים מסקטור הפיננסים בארה"ב את דוחותיהם הכספיים לרבעון השני של 2008.
בכל העולם ניתן היה לחוש בציפייה יומיומית לפתיחת המסחר בוול סטריט וכך גם בשוק המקומי.
למרות שמגמת המסחר השבוע הייתה ברובה חיובית, ניתן היה לחוש בהססנות מסוימת במהלך המסחר כאשר בכל יום אמור היה להתפרסם דיווח כספי מצדו של מוסד פיננסי אחר בארה"ב.



במהלך השבוע פרסמו את תוצאותיהם: (יום שישי), בנק אוף אמריקה, , וושינגטון מיוט', וואקוביה, אמריקן אקספרס ועוד.
התוצאות היו מעורבות כאשר חלקם הפתיעו לטובה וחלקם לרעה. ככל הנראה, השבוע גברו ההפתעות לחיוב על ההפתעות לרעה. דוחות סיטי בנק ובנק אוף אמריקה יצאו טובים מהצפוי ולעומתם דוחות מריל וושינגטון מיוט', וואקוביה, הפתיעו לרעה. כל אלה בצירוף ירידתה חדה במחירי הנפט נתנו רוח גבית לשווקים בעולם ובמשך כל השבוע נרשמו עליות במדידים המובילים בעולם.



עושה רושם בינתיים כי ההתערבות הממשלתית בארה"ב בצירוף הדוחות הפחות רעים להם ציפו מסקטור הפיננסים בצירוף הירידה במחירי הנפט נתנה את הטון במהלך השבוע וציבור המשקיעים חזר לאיטו לשוקי המניות.



ביום המסחר האחרון, שנפתח בסימן פקיעת האופציות על מדד המעו"ף נרשמה פקיעה חיובית.
דו"ח טוב מהצפוי של קרדיט סוויס לא יכל לדו"חות רעים מצדה של יצרנית הרכב, פורד, ולנתוני מאקרו שליליים לגבי האקלים העסקי ומדד מנהלי הרכש באירופה שהובילו את המדדים המובילים באירופה לירידות ובעקבותיהם גם את השוק המקומי.



היום התנהל בהמתנה נוספת לפתיחת המסחר בשוק האמריקאי שפתח בירידות ועבר במהרה לירידות חדות, בעקבות נתוני מאקרו שליליים ביותר בנוגע לשוק הדיור, וגרר אחריו גם את השווקים באירופה ואת השוק המקומי לירידות של יותר מ-1%.



בסיכומו של השבוע נרשמו עליות לאורך כל המדדים המובילים:



מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-1.8%.

מדד ת"א 100 עלה ב-2.58%.



מדד הבנקים עלה ב-1.94%.



מדד הנדל"ן עלה ב-4.2%.



ומדד התל-טק שסבל קצת בתחילת השבוע כתוצאה מפרסום התחזיות העגומות של מיקרוסופט רשם עליה של 6.6%.



דולר/שקל



השבוע הוסיף דולר לצבור תאוצה ולשעוט לכיוון רמת ה-3.5 שקלים לדולר. התערבות בנק ישראל - למרות הביקורת, בצירוף המדד הנמוך, שהקטין את הסבירות להעלאת ריבית בסוף החודש ובצירוף הצהרות מצידם של בנקי השקעות זרים בנוגע למהלך הנוכחי - עובדת בינתיים וניתן לראות את הדולר מתחזק ברמה יומיומית בשיעור חד.
שערו היציג של הדולר התחזק מתחילת השבוע בשיעור של כ- 3.1% בעוד שעם כתיבת שורות אלה מוסיף ומתחזק המטבע הירוק לרמות של 3.5 שקל לדולר.



מניות בכותרות



: החברה הודיעה ביום שישי האחרון באופן רשמי על רכישת באר פארמה תמורת 7.5 מיליארד דולר. עוד הודיעה החברה כי מימון העסקה יעשה על ידי שימוש בקופת המזומנים הדשנה שלה והיתר על ידי מימון בנקאי והנפקת אג"ח כאשר כמעט שני מיליארד דולר יתקבלו מבנק הפועלים ובנק לאומי.
ציבור המשקיעים בחול ובארץ הגיב בחיוב לידיעה ומניית טבע סגרה את השבוע בעליות חדות של כ-1.5%.



: המניה סבלה השבוע מסנטימנט שלילי בעקבות הודעת פוטאש הקנדית ויורוכים הרוסית כי שתיהן עומדות להקים, כל אחת בנפרד, מכרה חדש להגברת יצור האשלג. ידיעה שגרמה חשש שבעקבותיה ירד מחיר האשלג ובכך יפגעו תוצאות החברה.



דעות האנליסטים היו חלוקות בנוגע לסיבות לירידות במניות החברה וחלקם טענו כי הירידה במחירי הסחורות עצמם הם שהשפיעו לרעה על מחיר המניה ולא הודעתה של פוטאש עצמה.
למרות הירידות מרבית האנליסטים סבורים כי מניית כי"ל תשוב לעלות והדבר בא לידי ביטוי במספר המלצות קנייה ששיגרו לשוק השבוע.
מניית כי"ל סימה את שבוע המסחר בירידה של 5.2%.



פרסמה אזהרת רווח השבוע והודיעה כי צפויה לרשום הפסד רבעוני של כ-140 מיליון דולר.
לטענת החברה, ההפסד נגרם כתוצאה מהפסדי החברה הבת - סיטיקון - הפעילה בפינלנד בה מחזיקה חברה נתח של 39%. למרות החדשות הרעות וכחלק מההתאוששות בשוק בשבוע האחרון סיימה המניה את השבוע בעליה של 5.5%.



חברת הודיעה השבוע כי החליטה להכפיל את סכום ההשקעה אותו החליטה להשקיע בבנק ההשקעות קרדי סוויס לסכום של 3 מיליארד דולר. החלטה שהתקבלה השבוע על ידי הנהלת מובילה את כור לכיוונה של השקעה אסטרטגית ולא פיננסית כפי שהסתמן בתחילת מסע רכישותיה.
שוק הון לא אהב את ההחלטה כל כך ומניית החברה הגיבה בירידה חדה עם פרסום ההחלטה.
מניית כור עלתה השבוע ב-6.5%.



: השבוע הודיע בית ההשקעות האמריקאי לאזארד כי הפך להיות בעל עניין בחברה לאחר שרכש כמות גדולה של מניות החברה. בעקבות הרכישות שביצע, הפך בית ההשקעות להיות בעל הענין השלישי בגודלו בחברה.
על פי הדיווח רכישת המניות בוצעה במחיר ממוצע של 46.93 שקל.
מניית דלק רכב סיימה את השבוע בעליה של 10.5%.



עוד בכותרות



כל החברות שבשליטת ארקדי גאיידמק רשמו עליות שערים חדות השבוע בעקבות הערכות השוק כי הנפקתה של החברה, שמהדקת את כולן, קרובה מאוד. הראל השקעות מביעה אמון בעצמה ומבצעת רכישה חוזרת של מניותיה בשוק. חברת סרגון עוקפת את תחזית הכנסות לרבעון ומעלה את יעדי הצמיחה ל-2008. מצבה של חברת הנדל"ן נידר הולך ומסתבך מול הבנקים ובעלי האג"ח. חוזה חדש לפוינטר ברומניה, ובעליו החדשים ישנים של בנק דיסקונט מודיע כי עסקת רכישת יתרת מניות הבנק מידי שותפו רובין שראן לא תצא לפועל.



נכתב על ידי טל אייל, אינדקס תעודות סל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully