וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי בתום נסיעת מבחן במכונית החשמלית: "התרשמתי מהמנוע השקט ומביצועי הרכב"

אורה קורן

24.7.2008 / 18:24

שי אגסי הזמין לנסיעה את שר התמ"ת הבוחן הענקת מענקים כדי לייצרה בארץ באמצעות רנו

ישי הוזמן לנסיעת ההדגמה פחות משבועיים לאחר הפגישה הפרטית בינו לבין שי אגסי. בפגישה דובר על מענקי השקעות נדיבים ליצור הרכב החשמלי של חברת רנו בארץ. רנו חתמה על הסכם עם בטר פלייס של שי אגסי והיא אמורה לייצר את הרכב החשמלי, בעוד שבטר פלייס אמורה להקים רשת בפריסה ארצית.



בפגישה הפרטית בין ישי לאגסי סוכם כי אגסי ייפגש עם מנכ"ל משרד התמ"ת לדון בהיבטים השונים של יצור המכונית החשמלית של רנו בארץ וההטבות שיידרשו לצורך זה. אלו נאמדות על-ידי גורמים במשרד התמ"ת במאות מיליוני שקלים. רנו טרם החליטה היכן יוקם מפעל היצור, ומשרד התמ"ת החליט לבחון את ההטבות שיידרשו על-ידי רנו תמורת הקמתו בארץ.



ישי הוא לא הראשון שנהנה מנסיעת המבחן. מינה גולדיאק, נציגת המדען הראשי במשרד התמ"ת, קדמה לו. גם גולדיאק ביצעה נסיעת מבחן במגרש סגור בו לא ניתן להתרשם מהחיסרון המרכזי שמיוחס כיום לרכב - טווח הנסיעה המוגבל לפחות מ-200 קילומטרים ומשך זמן ההטענה, או החלפת הסוללה.



באחרונה התברר כי גולדיאק, שהצטרפה גם לנסיעה של ישי, קיבלה את נסיעת המבחן הראשונה זמן קצר לפני שהמליצה למדען הראשי על תרומת הפרוייקט למשק הלאומי - המלצה שעברה לממשלה. ההמלצה היתה חיובית וצויין בה, כפי שאמר המדען הראשי גם לפני נסעת המבחן, כי הפרוייקט עשוי לשלב חברות ישראליות בפעילות של יצרנית רכב בינלאומית בתחום ה"חם" של הרכב החשמלי.



גם נשיא המדינה, שמעון פרס, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, צולמו ברכב החשמלי - שמשיקולי ביטחון רק הותנע, אולם לא יצא לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully