וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לחששות בנוגע להיצע הנפט העולמי? האזור הארקטי עשוי להכיל 90 מיליארד חביות של נפט

אשר שכטר

24.7.2008 / 19:04

המכון הגאולוגי האמריקאי הכריז היום כי האזור הארקטי כולל את מאגר הנפט הלא מפותח הגדול בעולם



האזור הארקטי מכיל 90 מיליארד חביות של נפט ו-30% מהגז הטבעי שטרם התגלה בעולם - כך העריך היום המכון הגאולוגי של ארה"ב (USGS), שהכריז כי האזור כולל את מאגרי הנפט הלא מפותחים הגדולים ביותר בעולם.



לפי נתוני USGS, האזור הארקטי מכיל 13% מכמות הנפט שלא התגלה בעולם ו-30% מהגז הטבעי שטרם התגלה. האזור הארקטי, השוכן מסביב לקוטב הצפוני, כולל חלקים מארה"ב, רוסיה, נורווגיה וקנדה ואת אוקיינוס הקרח הצפוני. לפי הערכות המכון הגאולוגי, מכיל האזור הארקטי פי 3 יותר גז טבעי מאשר נפט. מדובר במחקר המקיף הראשון שבדק כמה משאבי אנרגיה מכיל האזור.



"לפני שנוכל לקבל החלטות בנוגע לרמת השימוש העתידית שלנו בנפט ובגז והחלטות נוספות בנוגע להגנה על זנים שנמצאים בסכנה הכחדה ובריאות הכוכב שלנו, עלינו לדעת מה נמצא שם", אמר מנהל ה-USGS, מארק מיירס, שציין כי האזור הארקטי כולל, להערכת המכון, את מאגר הנפט הלא מפותח הגדול ביותר בעולם. תכניות לבצע קידוחי נפט באזור הארקטי עוררו בעבר את חמתם של ארגונים למען איכות הסביבה, שטענו כי לעבודות יהיו השלכות הרסניות כלפי חיי הבר והמערכת האקולוגית של האזור.



לפי נתוני ה-USGS, מאגר הנפט באזור הארקטי מסוגל לענות על הביקוש העולמי לנפט במשך שלוש שנים, לפי הקצב הנוכחי של צריכת הנפט העולמית, העומדת על 86 מיליון חביות ביום. ההתחממות הגלובלית, שהובילה להמסת חלק מהקרחונים באזור, עשויה להפוך את הגישה לחלק מ-400 שדות הנפט והגז באזור לקלה יותר, אך המכון לא העריך מה תהיה עלותן של עבודות הקידוח והשאיבה.



84% מהנפט והגז הטבעי באזור הארקטי, לפי המחקר, נמצאים מתחת לים, אולם חלק גדול ממשאבי האנרגיה באזור שוכנים במימיה הטריטוריאליים של ארה"ב ורובם ניתנים לקידוח באמצעות הטכנולוגיות הקיימות. רובו של הגז הטבעי באזור, לפי הערכות ה-USGS, מרוכז בשני מחוזות רוסים.



מאגרי הנפט של ארה"ב, לשם השוואה, כוללים, לפי הערכות, כ-22 מיליארד חביות נפט כיום, בעוד שתפוקת הנפט האמריקאית עומדת על 1.6 מיליארד חביות בשנה. מאגרי הנפט הידועים ברחבי העולם מכילים כיום כ-1.24 טריליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully